تاریخ انتشار:1404/3/6
خدمات سفارشی در آسمان/ وعده کاهش قیمت بلیت هواپیما
اقتصاد سرآمد- آن طور که سازمان هواپیمایی کشوری وعده داده، قرار است بلیت پروازها بر مبنای استفاده از خدمات از جمله کترینگ، اضافه بار و انتخاب صندلی و... تعیین شود. بر این اساس، قرار شده که نرخ بلیت هواپیما هم در راستای کاهش اصلاح شود.
به گزارش اقتصاد سرآمد، سازمان هواپیمایی کشوری به تازگی اعلام کرده که خبرهای خوبی برای مسافران هوایی در راه است و قرار شده که نرخ بلیت هواپیما اصلاح شود.
در حقیقت گفته میشود این اصلاح نرخ بلیت هواپیما در راستای کاهش بوده و مسافران براساس خدمات میتوانند هزینه را کنترل کنند.
به بیان روشنتر قرار است اینگونه برنامهریزی شود که در پرواز مسافران حق انتخاب خدماتی که میخواهند دریافت کنند یا نکنند را داشته باشند. اگر کسی باری دارد یا میخواهد از کترینگ داخل هواپیما استفاده کند، هزینه آن را بپردازد و در مقابل کسی که نمیخواهد از خدمات استفاده کند نرخ بلیتش بدون خدمات محاسبه شود.
اما در حال حاضر خرید بلیت چگونه است و آیا مسافران امکان این را دارند که خدمات را به صورت جداگانه خریداری کنند؟
براساس آنچه در سایتهای فروش بلیت هواپیما مشاهده میشود هزینه خدماتی مانند وعده غذایی و میزان بار بر روی قیمت نهایی بلیت حساب شده و مسافران میتوانند نسبت به خرید آن اقدام کنند ولی امکان تغییری در آن وجود ندارد. یعنی این امکان وجود ندارد که مسافران وعده غذایی را انتخاب یا حذف کند یا مثلا نوع آن را تعیین کند. یا همچنین امکان انتخاب اضافه بار نیز وجود ندارد و تنها گزینه موجود در برخی شرکتهای هواپیمایی و البته در برخی پروازها انتخاب صندلی با دریافت هزینه بیشتر از مسافر است.

آن طور که برخی از شرکتهای هواپیمایی به ایسنا اعلام کردند در حال حاضر آمادگی لازم برای ارائه خدمات جداگانه مانند انتخاب نوع غذا، صندلی و اضافهبار برای مسافران وجود دارد ولی هنوز این موضوع عملیاتی نشده است و در حال حاضر مسافران نمیتوانند به صورت کلی خدمات جداگانهای خریداری و برخی از خدمات را حذف کنند.
البته در دنیا نیز شرکتهای low cost carries "شرکت هواپیمایی کمهزینه یا ارزان قیمت"وجود دارد. شرکت هواپیمایی ارزانقیمت، خدمات سنتی را که معمولاً به عنوان بخشی از کرایه گنجانده میشود، ارائه نمیکند. این شرکتها قیمت بلیت را برای مسافران کاهش میدهند اما ضررها را با پرداخت هزینههای اضافی مانند غذا، اولویت سوار شدن، تخصیص صندلی و چمدان جبران میکنند.
در حقیقت گفته میشود این اصلاح نرخ بلیت هواپیما در راستای کاهش بوده و مسافران براساس خدمات میتوانند هزینه را کنترل کنند.
به بیان روشنتر قرار است اینگونه برنامهریزی شود که در پرواز مسافران حق انتخاب خدماتی که میخواهند دریافت کنند یا نکنند را داشته باشند. اگر کسی باری دارد یا میخواهد از کترینگ داخل هواپیما استفاده کند، هزینه آن را بپردازد و در مقابل کسی که نمیخواهد از خدمات استفاده کند نرخ بلیتش بدون خدمات محاسبه شود.
اما در حال حاضر خرید بلیت چگونه است و آیا مسافران امکان این را دارند که خدمات را به صورت جداگانه خریداری کنند؟
براساس آنچه در سایتهای فروش بلیت هواپیما مشاهده میشود هزینه خدماتی مانند وعده غذایی و میزان بار بر روی قیمت نهایی بلیت حساب شده و مسافران میتوانند نسبت به خرید آن اقدام کنند ولی امکان تغییری در آن وجود ندارد. یعنی این امکان وجود ندارد که مسافران وعده غذایی را انتخاب یا حذف کند یا مثلا نوع آن را تعیین کند. یا همچنین امکان انتخاب اضافه بار نیز وجود ندارد و تنها گزینه موجود در برخی شرکتهای هواپیمایی و البته در برخی پروازها انتخاب صندلی با دریافت هزینه بیشتر از مسافر است.

آن طور که برخی از شرکتهای هواپیمایی به ایسنا اعلام کردند در حال حاضر آمادگی لازم برای ارائه خدمات جداگانه مانند انتخاب نوع غذا، صندلی و اضافهبار برای مسافران وجود دارد ولی هنوز این موضوع عملیاتی نشده است و در حال حاضر مسافران نمیتوانند به صورت کلی خدمات جداگانهای خریداری و برخی از خدمات را حذف کنند.
البته در دنیا نیز شرکتهای low cost carries "شرکت هواپیمایی کمهزینه یا ارزان قیمت"وجود دارد. شرکت هواپیمایی ارزانقیمت، خدمات سنتی را که معمولاً به عنوان بخشی از کرایه گنجانده میشود، ارائه نمیکند. این شرکتها قیمت بلیت را برای مسافران کاهش میدهند اما ضررها را با پرداخت هزینههای اضافی مانند غذا، اولویت سوار شدن، تخصیص صندلی و چمدان جبران میکنند.
برچسب ها : سازمان هواپیمایی اقتصاد سرآمد قیمت بلیت
اخبار روز
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
-
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
-
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
-
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
-
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
-
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
-
تسهیل صدور مجوزهای آبزیپروری در شرق اصفهان
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
نگاه راهبردی به شرق با اتصال ریلی
-
رقابت ژئوپلیتیک برای نفوذ به بنادر شمال آفریقا
-
تمدید خشکسالی در تمام ایران
-
چشمانداز توافق «ترامپ» و «شیجیپینگ» بر کشتیرانی جهانی
-
«بندر انزلی» میزبان اجلاس استانداران خزر
-
چالشهای استفاده از دانش بومی برای بازارهای دریایی
-
توسعه همکاریهای فرهنگی، گردشگری ایران و ترکمنستان
-
پرداخت تعهدات تأمین اجتماعی با نقد شدن اوراق دولت سرعت میگیرد
-
543 میلیون قلم کالای احتکاری کشف شد
-
چرا بازنگری در سیاستهای منابع آب ضروری است
