تاریخ انتشار:1404/3/6

افزایش اعتبار پروژه راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک از محل استجازه رهبری
اقتصاد سرآمد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: اعتبار تزریقی به پروژه راه آهن دورود_خرم آباد _ اندیمشک امسال نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است.
به گزارش اقتصاد سرآمد به نقل از ایرنا؛ بهزاد شاکرمی در بازدید هوشنگ بازوند معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از راه آهن اظهار کرد: معاون وزیر قول مساعد داد مبالغ خوب و قابل توجهی از محل استجازه مقام معظم رهبری به این پروژه اختصاص و تزریق نمایند.
وی تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده میزان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه دورود – خرم آباد – اندیمشک نیاز است که معاون وزیر نسبت به تخصیص مناسب برای سال جاری قول مساعد داده است.
وی اضافه کرد: امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارتخانه از پروژه های شرق استان بازدید و تصمیمات خوبی برای تسریع در روند اجرای آنها اتخاذ شد.
شاکرمی بیان کرد: این بازدیدها از الیگودرز شروع و آخرین وضعیت پروژه محور الیگودرز _ داران ارزیابی شد که معاون وزیر راه و شهرسازی قول مساعد برای رفع موانع و تزریق اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه را داد.
وی با بیان اینکه درباره اتمام و بهرهبرداری از محدوده و قطعه پروژه محور ازنا_شازند در حوزه استان تصمیمات مورد نیاز گرفته شد تصریح کرد: بررسی وضعیت پروژه کمربندی دورود در این سفر انجام و منابع خوبی برای تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه حیاتی تخصیص داده شده است.
۱۵۵ کیلومتر خطوط ریلی کشور در حالی از لرستان میگذرد که به جز دورود و ازنا سایر شهرهای استان با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی مسیرهای کشور از صدای سوت قطار محروم هستند که سال ۱۴۰۰ با سفر هیات دولت سیزدهم به استان، این خواسته دیرینه لرستان اندکی به ایستگاه احیا نزدیک شد.
اما در ابتدای کار، کهنگی قراردادهایی که مربوط به اوایل دهه ۹۰ بود، دردسر ساز شد و اصلاحات قرارداد مابین کارفرما و مجری پس از فرآیندهای طولانی و بررسی در سازمان برنامه و بودجه، انجام شد.
پس از انعقاد قرارداد جدید، راه آهن لرستان در ۲ قطعه خرم آباد – دورود و پس از آن پلدختر – اندیمشک تعریف و شهریور ۱۴۰۱ عملیات اجرایی قطعه اول به طول ۱۱۴ کیلومتر (موسوم به راه آهن خرم آباد) پس از رکود در پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد سال های قبل از سر گرفته شد.
وی تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده میزان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه دورود – خرم آباد – اندیمشک نیاز است که معاون وزیر نسبت به تخصیص مناسب برای سال جاری قول مساعد داده است.
وی اضافه کرد: امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارتخانه از پروژه های شرق استان بازدید و تصمیمات خوبی برای تسریع در روند اجرای آنها اتخاذ شد.
شاکرمی بیان کرد: این بازدیدها از الیگودرز شروع و آخرین وضعیت پروژه محور الیگودرز _ داران ارزیابی شد که معاون وزیر راه و شهرسازی قول مساعد برای رفع موانع و تزریق اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه را داد.
وی با بیان اینکه درباره اتمام و بهرهبرداری از محدوده و قطعه پروژه محور ازنا_شازند در حوزه استان تصمیمات مورد نیاز گرفته شد تصریح کرد: بررسی وضعیت پروژه کمربندی دورود در این سفر انجام و منابع خوبی برای تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه حیاتی تخصیص داده شده است.
۱۵۵ کیلومتر خطوط ریلی کشور در حالی از لرستان میگذرد که به جز دورود و ازنا سایر شهرهای استان با وجود قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی مسیرهای کشور از صدای سوت قطار محروم هستند که سال ۱۴۰۰ با سفر هیات دولت سیزدهم به استان، این خواسته دیرینه لرستان اندکی به ایستگاه احیا نزدیک شد.
اما در ابتدای کار، کهنگی قراردادهایی که مربوط به اوایل دهه ۹۰ بود، دردسر ساز شد و اصلاحات قرارداد مابین کارفرما و مجری پس از فرآیندهای طولانی و بررسی در سازمان برنامه و بودجه، انجام شد.
پس از انعقاد قرارداد جدید، راه آهن لرستان در ۲ قطعه خرم آباد – دورود و پس از آن پلدختر – اندیمشک تعریف و شهریور ۱۴۰۱ عملیات اجرایی قطعه اول به طول ۱۱۴ کیلومتر (موسوم به راه آهن خرم آباد) پس از رکود در پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد سال های قبل از سر گرفته شد.
برچسب ها : وزارت راه و شهرسازی اقتصاد سرآمد راه آهن دورود_خرم آباد
اخبار روز
-
نشست هم اندیشی مدیران بنادر شمالی/ ضرورت بهکارگیری نیروهای متخصص دریایی/ لزوم وصول مطالبات از شرکت های کشتیرانی
-
بهبود و ارتقائ سطح ارائه خدمات دریایی در آبهای تحت حاکمیت و در بنادر کشور
-
تأمین دو دستگاه ریچ استاکر جدید برای پایانه کانتینری بندر بوشهر/ یک دستگاه دیگر نیز به زودی اضافه خواهد شد
-
ملک ۱۴۰۰ میلیارد تومانی وزارت راه با بدهی دولت به آزادراه کنارگذر کرج تهاتر شد
-
لنجسازی سنتی در قشم جان دوباره گرفت/ یک فروند شناور چوبی وارد ناوگان گردشگری شد
-
آغاز عملیات تعمیرات اساسی سایتهای VTS در جزایر هرمزگان و مسیرهای دسترسی
-
الحاق یک فروند شناور جستجو و نجات و ۲ دستگاه خودرو امداد و نجات به بنادر گیلان
-
رها سازی بالغ بر ۲۹۱ هزار قطعه بچه ماهی بومی درآب های هرمزگان
-
افزایش اعتبار پروژه راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک از محل استجازه رهبری
-
صید 16 هزار و ۲۶۸ تُن ماهی استخوانی به ارزش ۷ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان
-
بازار سهام سبز ماند
-
زمان پیشفروش بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما برای ایام اربعین اعلام شد
-
بندر خشک تهران گرهگشای صادرات و واردات به آسیای میانه و قفقاز است
-
پروژه راه آهن الیگودرز نیازمند ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار است
-
امضا تفاهمنامه علمی ـ پژوهشی میان تاسیسات دریایی و دانشگاه علم و صنعت
-
تاسیسات دریایی و پمپ ایران قرارداد داخلیسازی پمپهای غوطهور را امضا کردند
-
تفاهم نامه علمی پژوهشی بین تاسیسات دریایی و دانشگاه خواجه نصیر امضا شد
-
خدمات سفارشی در آسمان/ وعده کاهش قیمت بلیت هواپیما
-
پیشبینی افزایش ۱۵ درصد تردد زائر اربعین از پایانههای مرزی کشور
-
قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۶ خرداد ۱۴۰۴/ دلار در منطقه حساس ایستاد