تاریخ انتشار:1404/10/30
مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس :
مجلس از تثبیت قوانین مناطق آزاد حمایت می کند
اقتصادسرآمد- دکتر احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرای دقیق قانون مناطق آزاد و پیوند عمیقتر میان فعالیتهای اقتصادی سازمان با رفاه جامعه محلی تأکید کرد و افزود: ما در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا از حریم قانون مناطق آزاد دفاع کنیم و اجازه ندهیم بخشنامههای ناگهانی و خلقالساعه، اعتماد سرمایهگذاران را سلب کند. ثبات در قوانین، پیششرط جذب سرمایهگذاری خارجی و داخلی در قشم است.
به گزارش اقتصادسرآمد، وی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با تأکید بر لزوم رضایتمندی جامعه محلی، از مدیرعامل جدید خواست تا حل معضلات اساسی نظیر بحران آب و تأمین مسکن جوانان بومی را در صدر برنامههای خود قرار دهد.
وی ضمن خیرمقدم به دکتر کلائی و اعضای جدید هیئتمدیره، تصریح کرد: حمایت ما از تیم مدیریتی جدید، مشروط به خدمت صادقانه به مردم است. خوشبختانه امروز ترکیبی از نیروهای باتجربه و مستعد در هیئتمدیره و فرمانداری قشم حضور دارند و هیچ عذری برای عدم موفقیت و عدم رضایتمندی مردم پذیرفته نیست.
مرادی با اشاره به ظرفیتهای عظیم و بالقوه جزیره قشم اظهار داشت: مردم قشم و فعالان اقتصادی این منطقه سالهاست که منتظر اجرای کامل و بدون تناقض قانون مناطق آزاد هستند. بوروکراسیهای موازی و تداخل اختیارات نباید مانع از چرخیدن چرخهای تولید و تجارت در این جزیره راهبردی شود.
نماینده مجلس با اشاره به پیگیری این موضوع در دیدار با رئیسجمهور (دکتر پزشکیان) تصریح کرد: زیبنده نظام نیست که احداث یک پل ۳ هزار متری از سال ۱۳۹۰ تاکنون ناتمام بماند و فقط دستمایه سخنرانیها شود. پیشنهاد ما تشکیل کنسرسیومی از پالایشگاهها و صنایع فولاد منطقه برای تأمین مالی ۶۰ همتی این پروژه است. این پل، پیشانی نظام است و بازگشت سرمایه آن نیز تضمین شده خواهد بود.
مرادی با انتقاد از وضعیت ناعادلانه واگذاری زمین در سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: پذیرفتنی نیست که افرادی از خارج استان صاحب زمین و مسکن در قشم باشند، اما جوان بومی که آبا و اجدادش در این خاک بودهاند، در مضیقه باشد. واگذاری زمین و تأمین مسکن حق قانونی و اولیه جوانان این جزیره است و سازمان باید بدون منت این حق را ادا کند.
وی همچنین به کسری ۱۰ هزار مترمکعبی تولید آب در شبانهروز اشاره کرد و افزود: اگرچه تلاشهای ارزشمندی صورت گرفته، اما همچنان با مشکل جدی آب روبهرو هستیم. تعامل با وزارت نیرو و تجهیز امکانات برای رفع این ناترازی باید اولویت آنی سازمان منطقه آزاد باشد.
بنابر گزارش مرکز رسانه منطقه آزاد قشم، آیین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم با حضورمشاور وزیر اقتصاد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مقامات کشوری، لشکری، استانی، قضایی، انتظامی و نظامی، ائمه جمعه شیعه و سنی، علما، بزرگان و شیوخ، دهیاران جزیره، مدیران و کارکنان سازمان برگزار شد. در این مراسم، دکتر محمدرضا کلائی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم معرفی شد و از خدمات دکتر عادل پیغامی، مدیرعامل پیشین تجلیل به عمل آمد.
وی ضمن خیرمقدم به دکتر کلائی و اعضای جدید هیئتمدیره، تصریح کرد: حمایت ما از تیم مدیریتی جدید، مشروط به خدمت صادقانه به مردم است. خوشبختانه امروز ترکیبی از نیروهای باتجربه و مستعد در هیئتمدیره و فرمانداری قشم حضور دارند و هیچ عذری برای عدم موفقیت و عدم رضایتمندی مردم پذیرفته نیست.
مرادی با اشاره به ظرفیتهای عظیم و بالقوه جزیره قشم اظهار داشت: مردم قشم و فعالان اقتصادی این منطقه سالهاست که منتظر اجرای کامل و بدون تناقض قانون مناطق آزاد هستند. بوروکراسیهای موازی و تداخل اختیارات نباید مانع از چرخیدن چرخهای تولید و تجارت در این جزیره راهبردی شود.
نماینده مجلس با اشاره به پیگیری این موضوع در دیدار با رئیسجمهور (دکتر پزشکیان) تصریح کرد: زیبنده نظام نیست که احداث یک پل ۳ هزار متری از سال ۱۳۹۰ تاکنون ناتمام بماند و فقط دستمایه سخنرانیها شود. پیشنهاد ما تشکیل کنسرسیومی از پالایشگاهها و صنایع فولاد منطقه برای تأمین مالی ۶۰ همتی این پروژه است. این پل، پیشانی نظام است و بازگشت سرمایه آن نیز تضمین شده خواهد بود.
مرادی با انتقاد از وضعیت ناعادلانه واگذاری زمین در سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: پذیرفتنی نیست که افرادی از خارج استان صاحب زمین و مسکن در قشم باشند، اما جوان بومی که آبا و اجدادش در این خاک بودهاند، در مضیقه باشد. واگذاری زمین و تأمین مسکن حق قانونی و اولیه جوانان این جزیره است و سازمان باید بدون منت این حق را ادا کند.
وی همچنین به کسری ۱۰ هزار مترمکعبی تولید آب در شبانهروز اشاره کرد و افزود: اگرچه تلاشهای ارزشمندی صورت گرفته، اما همچنان با مشکل جدی آب روبهرو هستیم. تعامل با وزارت نیرو و تجهیز امکانات برای رفع این ناترازی باید اولویت آنی سازمان منطقه آزاد باشد.
بنابر گزارش مرکز رسانه منطقه آزاد قشم، آیین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم با حضورمشاور وزیر اقتصاد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مقامات کشوری، لشکری، استانی، قضایی، انتظامی و نظامی، ائمه جمعه شیعه و سنی، علما، بزرگان و شیوخ، دهیاران جزیره، مدیران و کارکنان سازمان برگزار شد. در این مراسم، دکتر محمدرضا کلائی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم معرفی شد و از خدمات دکتر عادل پیغامی، مدیرعامل پیشین تجلیل به عمل آمد.
برچسب ها : مناطق ازاد اقتصادسرآمد نماینده هرمزگان
اخبار روز
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
-
وقتی غولهای کشتیرانی مسیرشان را عوض میکنند، باید نگران باشیم یا آماده؟
-
گزارش دست آوردهای یک سال گذشته سایپا
-
صندوق توسعه صنایع دریایی و توسعه صادرات کجای معادله اقتصاددریا هستند
-
ضرورت بازتعریف فرهنگ سرمایهگذاری در مسیر توسعه پایدار
-
حضور چشمگیر گردشگران تابستانی در سواحل خلیج گرگان
-
«شکست دولت» فراتر از شکست بازار
-
تحول در زنجیره تأمین کشور؛ نظام رتبهبندی شرکتهای لجستیکی کلید خورد
-
به زودی؛ برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان اجرایی می شود
-
برگزاری موفقیتآمیز ممیزی جامع و تلفیقی ممیزی آیمو در بندر شهید رجایی
-
تداوم روند روان ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام(ره)
-
فرصت تازه برای فعالان اقتصادی؛ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
-
پهلودهی شناور ترانزیتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی
-
تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور
-
پل حمیری و محور فنوج-تنگه سرحه به بهره برداری رسید
-
برنامهریزی برای بهرهبرداری پروژههای اربعین پیش از آغاز سفرها
-
پذیرهنویسی صندوق سولار در بورس تهران تکمیل شد
