تاریخ انتشار:1404/11/8
اصلاح ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از منابع آبزی در دستور کار است
اقتصادسرآمد- اصلاح و بازنگری ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از منابع آبزی به منظور کاهش دریافت آب بها از مزارع آبزی پروری در دستور کار است و نقطه نظرات استانی در این باره بررسی می شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، نشست بازسازی ذخایر آبزیان با حضور مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان، مدیرکل و معاون آبزی پروری شیلات خوزستان، روسای مراکز و کارشناسان آبزی پروری، برگزار شد.
مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران در این نشست گفت: خوزستان، استان پر ظرفیت و گسترده ای است و مهمترین رودخانه های کشور در این استان جریان دارد و در بحث آبزی پروری انتظارات بالایی وجود دارد.
محمود قبادی افزود: تعیین راهبردها و مسائل کلان بر عهده ستاد سازمان است و راهبری و اجرای موضوعات در استان ها پیگیری می شود.
قبادی با بیان اینکه بازسازی ذخایر جزو وظایف ملی و حاکمیتی سازمان شیلات است تصریح کرد: کلیه فعالیت های شیلات توسط بخش خصوصی انجام می شود و عملا وظیفه سیاستگذاری، برنامهریزی و نظارت برای بهرهبرداری پایدار از ذخایر و منابع آبزی کشور بر عهده این سازمان است.
وی با اشاره به موضوع آببها بهعنوان یکی از مطالبات جدی آبزی پروران به خصوص با توجه به تولید بالا در استان خوزستان اظهار داشت: اصلاح و بازنگری ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از منابع آبزی به منظور کاهش دریافت آب بها از مزارع آبزی پروری در دستور کار است و نقطه نظرات استانی در این باره بررسی می شود.
مدیرکل شیلات خوزستان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند بازسازی و احیای جمعیت آبزیان در منابع آبی گفت: در سال جاری تعداد 6 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهیان بومی و دریایی با هدف اشتغال پایدار و تولید آبزیان با ارزش بیش از 260 میلیارد ریال در منابع آبی استان رهاسازی شده است.
سید شریف موسوی افزود: رهاسازی ماهیان جهت بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبهای داخلی جزو وظایف مستمر اداره کل شیلات استان محسوب میشود و در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی در مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان گرمابی و بومی شهید ملکی اهواز و ماهیان بومی سوسنگرد تولید شد.
وی ادامه داد: بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی از این میزان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان، حفظ جمعیت ماهیان بومی، افزایش تولیدات و اشتغال جوامع محلی و ترویج ماهیگیری و رونق گردشگری در منابع آبهای داخلی همچون تالابها، رودخانهها و دریاچه پشت سدهارهاسازی و ۱۶ هزار و ۹۶۰ تن از منابع آبی توسط صیادان محلی برداشت شد.
موسوی بابیان اینکه ماهیت فعالیت بازسازی ذخایر محیط زیستی و عام المنفعه است و تخصیص اعتبارات با ظرفیتهای موجود همخوانی ندارد گفت: طرح بازسازی ذخایر آبزیان آب های ساحلی اهمیت ویژه ای دارد؛ که در سنوات اخیر به دلیل کمبود تخصیص اعتبار به صورت محدود اجرا شده است و با توجه به آلودگیهای ناشی از آلاینده های میدان نفتی و شرکتهای پتروشیمی و اثر گذاری آن بر رودخانهها، تالابها، خوریات و خلیج فارس، این وضعیت سبب ایجاد فشار بر ذخایر آبزیان در منابع آبی سطح استان شده است.
مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران در این نشست گفت: خوزستان، استان پر ظرفیت و گسترده ای است و مهمترین رودخانه های کشور در این استان جریان دارد و در بحث آبزی پروری انتظارات بالایی وجود دارد.
محمود قبادی افزود: تعیین راهبردها و مسائل کلان بر عهده ستاد سازمان است و راهبری و اجرای موضوعات در استان ها پیگیری می شود.
قبادی با بیان اینکه بازسازی ذخایر جزو وظایف ملی و حاکمیتی سازمان شیلات است تصریح کرد: کلیه فعالیت های شیلات توسط بخش خصوصی انجام می شود و عملا وظیفه سیاستگذاری، برنامهریزی و نظارت برای بهرهبرداری پایدار از ذخایر و منابع آبزی کشور بر عهده این سازمان است.
وی با اشاره به موضوع آببها بهعنوان یکی از مطالبات جدی آبزی پروران به خصوص با توجه به تولید بالا در استان خوزستان اظهار داشت: اصلاح و بازنگری ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از منابع آبزی به منظور کاهش دریافت آب بها از مزارع آبزی پروری در دستور کار است و نقطه نظرات استانی در این باره بررسی می شود.
مدیرکل شیلات خوزستان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند بازسازی و احیای جمعیت آبزیان در منابع آبی گفت: در سال جاری تعداد 6 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهیان بومی و دریایی با هدف اشتغال پایدار و تولید آبزیان با ارزش بیش از 260 میلیارد ریال در منابع آبی استان رهاسازی شده است.
سید شریف موسوی افزود: رهاسازی ماهیان جهت بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبهای داخلی جزو وظایف مستمر اداره کل شیلات استان محسوب میشود و در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی در مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان گرمابی و بومی شهید ملکی اهواز و ماهیان بومی سوسنگرد تولید شد.
وی ادامه داد: بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی از این میزان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان، حفظ جمعیت ماهیان بومی، افزایش تولیدات و اشتغال جوامع محلی و ترویج ماهیگیری و رونق گردشگری در منابع آبهای داخلی همچون تالابها، رودخانهها و دریاچه پشت سدهارهاسازی و ۱۶ هزار و ۹۶۰ تن از منابع آبی توسط صیادان محلی برداشت شد.
موسوی بابیان اینکه ماهیت فعالیت بازسازی ذخایر محیط زیستی و عام المنفعه است و تخصیص اعتبارات با ظرفیتهای موجود همخوانی ندارد گفت: طرح بازسازی ذخایر آبزیان آب های ساحلی اهمیت ویژه ای دارد؛ که در سنوات اخیر به دلیل کمبود تخصیص اعتبار به صورت محدود اجرا شده است و با توجه به آلودگیهای ناشی از آلاینده های میدان نفتی و شرکتهای پتروشیمی و اثر گذاری آن بر رودخانهها، تالابها، خوریات و خلیج فارس، این وضعیت سبب ایجاد فشار بر ذخایر آبزیان در منابع آبی سطح استان شده است.
برچسب ها : منابع آبزي اقتصادسرامد سازمان شیلات
اخبار روز
-
عمان به دنبال ایجاد هاب صنعت بانکرینگ سبز
-
«جزایر خلیج فارس» موتور بازسازی اقتصاد ایران در پساجنگ
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
-
وقتی غولهای کشتیرانی مسیرشان را عوض میکنند، باید نگران باشیم یا آماده؟
-
گزارش دست آوردهای یک سال گذشته سایپا
-
صندوق توسعه صنایع دریایی و توسعه صادرات کجای معادله اقتصاددریا هستند
-
ضرورت بازتعریف فرهنگ سرمایهگذاری در مسیر توسعه پایدار
-
حضور چشمگیر گردشگران تابستانی در سواحل خلیج گرگان
-
«شکست دولت» فراتر از شکست بازار
-
تحول در زنجیره تأمین کشور؛ نظام رتبهبندی شرکتهای لجستیکی کلید خورد
-
به زودی؛ برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان اجرایی می شود
-
برگزاری موفقیتآمیز ممیزی جامع و تلفیقی ممیزی آیمو در بندر شهید رجایی
-
تداوم روند روان ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام(ره)
-
فرصت تازه برای فعالان اقتصادی؛ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
-
پهلودهی شناور ترانزیتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی
-
تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور
-
پل حمیری و محور فنوج-تنگه سرحه به بهره برداری رسید
