تاریخ انتشار:1404/11/22
برگزاری آیین نام‌گذاری خیابانی به نام شهیدان بایندر در بندرانزلی

برگزاری آیین نام‌گذاری خیابانی به نام شهیدان بایندر در بندرانزلی

اقتصادسرآمد- آیین نام‌گذاری یکی از خیابان‌های بندرانزلی به نام شهیدان والامقام برادران بایندر و رونمایی از تمثال این دو شهید سرافراز، همزمان با ایام‌الله دهه فجر در شهر بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش اقتصادسرآمد، آیین نام‌گذاری خیابانی به نام شهیدان بایندر با حضور استاندار گیلان، معاون آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده ناوگان شمال و جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد و از تمثال شهیدان غلامعلی و یدالله بایندر به عنوان فداییان میهن اسلامی رونمایی  شد.
هادی حق شناس استاندار گیلان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نقش آنان را در حفظ استقلال، امنیت و عزت کشور بی‌بدیل دانست و تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، به‌ویژه در میان نسل جوان، ضرورتی انکارناپذیر است و نام‌گذاری معابر و نصب نمادهای شهری مرتبط با شهدا اقدامی ماندگار در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت است.
امیر دریادار دوم منصور لشنی، معاون آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی، برادران شهید بایندر را از مفاخر نیروی دریایی کشور دانست و گفت: رشادت‌ها و فداکاری‌های این دو شهید والامقام در تاریخ دفاع از میهن اسلامی ثبت شده و همواره الگویی روشن برای کارکنان نیروهای مسلح و آحاد مردم خواهند بود.
محمد صالح ضیایی فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز با اشاره به پیشینه درخشان این شهر در عرصه دریانوردی و دفاع از کشور اظهار داشت: بندرانزلی همواره خاستگاه دلاورمردان نیروی دریایی بوده و رونمایی از تمثال برادران شهید بایندر، نمادی از قدردانی مردم این دیار از جان‌فشانی‌های فرزندان برومند خود در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور است.
شهید دریابان غلامعلی بایندر، فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش، در سوم شهریور ۱۳۲۰ در جریان درگیری‌های جنگ جهانی دوم با نیروهای انگلیسی در خرمشهر به شهادت رسید. برادر وی، شهید ناخدا سوم یدالله بایندر، سرپرست وقت نیروی دریایی در شمال نیز چهارم شهریور ۱۳۲۰ در مقابله با نیروهای شوروی در بندرانزلی جان خود را در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور فدا کرد.
 

برچسب ها : شهیدان بایندر اقتصادسرآمد بندرانزلی

اخبار روز
ضمیمه