تاریخ انتشار:1399/10/3
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد:
افزایش 7 میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در سال ۹۹ در بخش خانگی
از ابتدای سال تاکنون، نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، ۱۰ میلیارد مترمکعب بیشتر گاز تولید کردهایم که بخش عمده آن، در بخش خانگی مصرف شده است.
به گزارش اقتصاد سرآمدبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتطرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری چهارشنبه سوم دی ماه، با بیان این مطلب، اظهار داشت: سال گذشته در همین بازه زمانی، ۱۹۳ میلیارد مترمکعب گاز تولید کردیم که این رقم امسال به ۲۰۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.
وی با اشاره به مصرف ۲۰۳ میلیارد مترمکعب گاز در سال جاری، ادامه داد: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، نشاندهنده رشد ۱۰ میلیارد مترمکعبی در مصرف گاز است.
تربتی با بیان اینکه این عدد از نظر ارزش و مقدار انرژی، بسیار قابل ملاحظه است و نیز با اشاره به وضعیت تولید و مصرف گاز، افزود: بر اساس آمار، از این رقم، ۷ میلیارد مترمکعب به بخش خانگی و ۳ میلیارد مترمکعب به افزایش تأمین سوخت در نیروگاهها اختصاص یافته و این امر، بدین معناست که کل ۱۰ میلیارد مترمکعب افزایش تولید، تنها به بخش خانگی و نیروگاهی اختصاص داده شده که رقم بسیار بالایی است.
معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: در آذر ماه، روزانه ۵۲ میلیون مترمکعب گاز بیشتری تولید شده که معادل ۲ فاز پارس جنوبی است. این افزایش تولید در بخش خانگی با افزایش مصرف ۴۶ میلیون مترمکعبی و در بخش نیروگاهی با افزایش تأمین ۹ میلیون مترمکعبی طی آذر ماه روبرو بوده است.
وی با بیان این که در بخش مصرف، افزایش عمدتاً به سمت خانوارها، چه از طریق گاز و چه از طریق برق و نیروگاهها هدایت میشود، گفت: باید فعالیت بیشتری برای بهینهسازی در بخش تبلیعات و تجهیزات انجام دهیم.
تربتی اذعان داشت: در این مسیر و در بحث تجهیزات، بهینهسازی موتورخانهها اتفاق افتاد و مجریان در استانها مشخص شدند و کار در جریان است تا به مراحل پایانی برسد، در بخش اطلاعرسانی اقدامات خوبی صورت گرفته و باید ادامه داشته باشد تا مردم بدانند که بدون هیچگونه هزینهای، میتوانند برای اصلاح موتورخانههای خود و به تبع آن، کاهش گازبهای خود، اقدام کنند. اما بخش دیگر این مساله نیز مربوط به مردم است که باید به صرفهجویی بیشتر تشویق شوند که میتواند بسیار مؤثر باشد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روند توسعه گازرسانی در کشور، و توسعه گازرسانی روستایی در سالهای اخیر، گفت: درست است که ما در حال توسعه هستیم و هرسال روستاهای بسیاری گازدار میشوند، ولی سهم این توسعه از تولید، تنها ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب و مابقی آن، یعنی ۳۵ میلیون مترمکعب دیگر، ناشی از مصارف خانگی و بیشتر، مصرف آب گرمی است که بواسطه ویروس کرونا در منازل استفاده میشود.
تربتی با بیان این که اولویت شرکت ملی گاز ایران، تأمین گاز خانگی است، تصریح کرد: با این حال، این نکته را نباید فراموش کرد که با افزایش مصرف، میزان گازرسانی به صنایع محدود و استفاده از سوخت دوم، زیاد میشود که این امر خود در آلودگی هوا مؤثر است؛ ولی امیدواریم با رعایت درست و مصرف بهینه، ناچار به قطع گاز نیروگاهها و صنایع نشویم.
برچسب ها : خبر گاز معاون وزیر گاز تهران
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند