تاریخ انتشار:1405/1/26
هم‌افزایی برای صیانت از دریا و مقابله با صید غیرمجاز محور جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان

هم‌افزایی برای صیانت از دریا و مقابله با صید غیرمجاز محور جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان

اقتصادسرآمد- در نخستین جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سال ۱۴۰۵، بر اهمیت راهبردی صیانت از منابع دریایی و ضرورت مقابله قاطع با صید غیرمجاز تأکید شد.

به گزارش اقتصادسرآمد، این نشست که با هدف بررسی عملکرد و برنامه‌ریزی برای تقویت اقدامات حفاظتی و با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، فرمانده یگان حفاظت منابع سازمان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، بر لزوم هم‌افزایی میان دستگاه‌های مسئول، ارتقاء توان عملیاتی یگان حفاظت و جلب مشارکت فعال صیادان به عنوان ارکان کلیدی در حفظ سرمایه‌های ملی دریایی تأکید شد. معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان، گفت: "اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت‌های صیادی، ساماندهی فعالیت‌های صید و تقویت نظارت‌ها قابل تقدیر است و این روند باید با جدیت بیشتری ادامه یابد. عطا اله رئیسی همچنین از خدمات‌رسانی شیلات استان به جامعه صیادی و مراجعین ابراز رضایت کرد. فرمانده حفاظت از منابع سازمان شیلات ایران، در این جلسه تأکید کرد: حفاظت از منابع آبزیان به عنوان سرمایه‌های ملی نیازمند هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای حفاظتی و مشارکت فعال صیادان است و یگان حفاظت شیلات استان در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته است. سرهنگ شعبان پور، بر ضرورت ارتقای توان عملیاتی یگان حفاظت، توسعه آموزش‌های تخصصی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پایش و کنترل فعالیت‌های صیادی تأکید کرد. مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه "صیانت از ذخایر آبزیان و حفاظت از منابع دریایی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شیلات است"، اظهار داشت: "یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بهره‌گیری از توان نیروهای خود و تعامل سازنده با دستگاه‌های مرتبط، اقدامات مؤثری در راستای مقابله با صید غیرمجاز، کنترل فعالیت‌های صیادی و حفاظت از ذخایر آبزیان در آب‌های استان انجام داده است." مسعود بارانی همچنین بر لزوم تقویت تجهیزات، افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت جوامع صیادی برای حفاظت بهتر از ذخایر دریایی تأکید کرد. در پایان این نشست، مسائل و چالش‌های حوزه حفاظت از منابع آبزیان استان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای تقویت اقدامات حفاظتی و مدیریت پایدار منابع دریایی مطرح شد.
 

برچسب ها : سازمان شیلات اقتصادسرآمد آبزیان شیلات هرمزگان

اخبار روز
ضمیمه