تاریخ انتشار:1399/11/11
آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات آبان ۹۸ در اصفهان

آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات آبان ۹۸ در اصفهان

اقتصادسرآمد - رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات آبان ماه ۹۸ گفت: بسیاری از این افراد ارتباط مستقیم با معاندان نظام داشتند که با موج سواری بر اعتراض شهروندان برای گران شدن بنزین تخریب‌های زیادی را در کشور ایجاد کردند که پرونده آنها در دست رسیدگی است.

به گزارش اقتصادسرآمد،محمدرضا حبیبی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی وکوتاهی دست آمریکا از چپاول منافع کشورهای اسلامی شاهد جشن اضمحلال گروه های فریب خورده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هم و غم قوه قضاییه حرکت در مدار «سند تحول» است، تصریح کرد: لازم است اهدافی از این سند تا تابستان سال آینده اجرایی شود، بخشی از آن هم میان مدت و برخی از آن هم بلند مدت است و در هر سه قوه قابل بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر محاکمه زندانیان در استان اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ادامه داد: برای محاکمه زندانیان بین استانی نیز چنین برنامه‌ای را در دستور کار داریم.

محاکمه زندانی های بین استانی به شکل الکترونیکی

وی اضافه کرد: محاکمه زندانی های بین استانی هم از طریق فناوری های اطلاعاتی انجام می شود و نیاز به حضور در محاکم نیست و به صورت الکترونیکی اجراء می شود.

حبیبی با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های معوقه گفت: در یک سال و نیم گذشته ۱۰ هزار پرونده در این ارتباط تعیین تکلیف شده است که آمار قابل توجهی است.

وی  ادامه داد: هر پرونده ای که زمینه سازش آن فراهم است از طریق شورای حل اختلاف پیگیری شود و حکم در دادگاه صادر شود.

برخورد با فساد؛ حمایت از تولید داخلی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: حمایت از تولید و اشتغال در کنار مبارزه با فساد از محورهای «سندتحول» قوه قضاییه قرار دارد که در این راستا از فعالان اقتصادی نظیر کاشی نیلو و کاشی اصفهان حمایت شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد تغییر کاربری در اصفهان رخ داد، اظهار داشت: با هرگونه تجاوز در بستر و حریم رودخانه زاینده رود برخورد می شود.

آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات آبان ۹۸

حبیبی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات آبان ماه ۹۸ ابراز داشت: بسیاری از این افراد ارتباط مستقیم با معاندان نظام داشتند که با موج سواری بر اعتراض شهروندان برای گران شدن بنزین تخریب‌های زیادی را در کشور ایجاد کردند که پرونده آنها در دست رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در زمینه برخی از کمبود کالاهای اساسی فضاسازی از سوی افراد سودجو اظهار داشت: این امر منجر به هجوم مردم برای خرید کالا و احتکارهای خانگی بوده‌ایم که این امر کار درستی نیست.

برچسب ها : اقتصادسرآمد اغتشاشات آبان ۹۸ اخبار سیاسی

اخبار روز
ضمیمه