تاریخ انتشار:1399/11/18
چرا طرح شفافیت آراء در مجلس رأی نیاورد؟

چرا طرح شفافیت آراء در مجلس رأی نیاورد؟

اقتصادسرآمد -جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه مجلس انقلابی که ادعای طرح شفافیت را داشت و باید پاسخگو باشد، گفت: من به شما خواهم گفت این طرح به سرانجام نخواهد رسید چرا که در تعارض با منافع هست. هیچوقت هیچ نماینده‌ای علیه خود طرحی را تصویب نمی‌کند.

به گزارش اقتصادسرآمد ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس، در خصوص رد شدن کلیات لایحه بودجه توسط مجلس گفت: مصاحبه واعظی را دیدم که گفته بود ما برای تعامل بودجه را گرفتیم تا اصلاح کنیم. مجلس گزارش تلفیق را رد کرد و ارتباطی به دولت نداشت و کمیسیون تلفیق با دولت باید در کمیسیون تلفیق بودجه را اصلاح می‌کرد. موافق این کار نیستم اسم این تعامل نیست که الان دولت بودجه را گرفته و اصلاح کند بلکه بسیار آسیب می‌رساند و بدعت بدی در کشور برقرار می‌شود. باید قانون رعایت شود و کسی نباید بر روی قانون، فراقانونی اعمال کند. اینکه اشتباه و خطا استراتژیک مجلس را دولت به این طریق اصطلاح حل می‌کند برای دولت‌های بعدی بدعت بد می‌شود.

او با بیان اینکه باید قانون رعایت شود، افزود: یک سابقه از یک اقدامی، عرف تلقی می‌شود و عرف در مبانی حقوقی جایگاه دارد.‌ای کاش دولت این کار را نمی‌کرد.

ایمن آبادی ادامه داد: دولت دوبار بودجه را اصلاح کند چه تضمینی وجود دارد دوباره تلفیق بپذیرد و چه تضمینی وجود دارد مجلس گزارش تلفیق را بپذیرد. دولت باید اجازه می‌داد مجلس (کمیسیون تلفیق) که خود برهم زننده قانون بود لایحه را درست می‌کرد. فرستادن آن به دولت و پذیرفتن توسط دولت کار درستی نبود و برای رویه‌های سنوات آتی در دولت، مشکل ایجاد می‌کند.


او در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به طرح شفافیت آرا و با بیان اینکه مجلس انقلابی که ادعای این طرح را داشت باید پاسخگو باشد، گفت: در هر صورت من به شما خواهم گفت این طرح به سرانجام نخواهد رسید چرا که در تعارض با منافع هست و بزرگترین علت آن هم این است که ما مجلس سنا نداریم. مواردی که مرتبط با خود نمایندگان است باید در مجلس سنا به تصویب برسد و هیچوقت هیچ نماینده‌ای علیه خود طرحی را تصویب نمی‌کند.

ایمن آبادی اضافه کرد: مجلس یازدهم که خود را انقلابی می‌داند همه آرا نمایندگان را در رسانه‌ها منتشر کند نمی‌خواهد طرحی را تصویب کند تا مردم بدانند چگونه عمل کردند.

برچسب ها : اقتصادسرآمد مجلس طرح شفافیت آرا

اخبار روز
ضمیمه