تاریخ انتشار:1399/11/20
پرداخت تسهیلات ۸۲۸ هزار میلیارد ریالی
اقتصادسرآمد - مرتضی اکبری اظهار کرد: تعداد تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران در طول سالهای گذشته بهطرز چشمگیری افزایش یافته؛ بهطوری که از ۵۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۸ رسیده است. در سال جاری نیز تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.
به نقل از روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک ضمن تبریک فرار سیدن چهلودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هر چند عقد قرضالحسنه یکی از عقود اسلامی است و سابقهای طولانی دارد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، محقق کردن بانکداری اسلامی با تأکید بیشتر و از همان سالهای نخست در دستور کار قرار گرفت که نقطه عطف آن تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ است.
وی در همین رابطه افزود: صندوقهای مختلف بر اساس عقد قرضالحسنه فعالیت میکردند و بانکها نیز با جذب منابع قرضالحسنه نسبت به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه اقدام میکردند که نمونه بارز آن وام ازدواج است.
اکبری با اشاره به ضرورت تمرکز فعالیت بانکی بر مبنای عقد قرضالحسنه، اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۳۸۶، بانک قرضالحسنه مهر ایران بهعنوان نخستین بانک قرضالحسنه کشور با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ و باسابقه تأسیس شد.
مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن یادآوری فعالیتهای بانک در طول سالهای گذشته، گفت: این بانک موفق شده اعتماد اقشار مختلف مردم را به خود جلب کند و اکنون ۱۰ میلیون مشتری دارد. در حال حاضر مانده منابع بانک مهر ایران بالغ بر ۴۴۱ هزار میلیارد ریال است.
وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی این بانک نیز توضح داد: تعداد تسهیلات پرداختی از سوی بانک مهر ایران در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته و از ۵۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۸ رسیده است. در سال جاری نیز تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است. بانک مهر ایران تا کنون بیش از ۸.۵ میلیون فقره تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است.
اکبری در همین رابطه افزود: مبلغ تسهیلات پرداختی نیز در طول این سالها افزایش یافته و از ۴۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۲۲۱ هزار در سال ۱۳۹۸ رسیده و در سال جاری نیز تا کنون بالغ بر ۲۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. بانک مهر ایران در مجموع بیش از ۸۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است.
وی با یادآوری اینکه بانک مهر ایران کار بانکداری خرد انجام میدهد، گفت: بر همین اساس پرداخت تسهیلات در حوزههای مختلف و در چارچوب تفاهمنامه با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مسکن و... در دستور کار این بانک بوده است. تا کنون ۵۳۳ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۴ هزار میلیارد ریال به مددجویان این نهادها پرداخت شده که رویکرد اغلب این تسهیلات توانمندسازی این قشر و رساندن آنها به درآمد پایدار بوده است.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرو بودن بانک مهر ایران در حوزه بانکداری نوین اشاره کرد و گفت: این بانک خدماتی همچون افتتاح حساب غیرحضوری از طریق وبسایت و همراهبانک، درخواست تسهیلات از طریق وبسایت و همراهبانک، پرداخت تسهیلات بدون ضامن و بدون نیاز به مراجعه حضوری، کارت هدیه مجازی، احراز هویت آنلاین سجام و... را ارائه کرده که اغلب آنها برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور ارائه شده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران اینطور ادامه داد: اهمیت ارائه خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری به این دلیل است که در زمان و هزینه مشتریان بانک صرفهجویی میکند. همچنین مانع از رفتوآمد مشتریان و شلوغی شعب بانک میشود که در شرایط کنونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، اهمیت این اقدامات بیش از پیش آشکار شود.
وی در همین رابطه افزود: صندوقهای مختلف بر اساس عقد قرضالحسنه فعالیت میکردند و بانکها نیز با جذب منابع قرضالحسنه نسبت به پرداخت تسهیلات قرضالحسنه اقدام میکردند که نمونه بارز آن وام ازدواج است.
اکبری با اشاره به ضرورت تمرکز فعالیت بانکی بر مبنای عقد قرضالحسنه، اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۳۸۶، بانک قرضالحسنه مهر ایران بهعنوان نخستین بانک قرضالحسنه کشور با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ و باسابقه تأسیس شد.
مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن یادآوری فعالیتهای بانک در طول سالهای گذشته، گفت: این بانک موفق شده اعتماد اقشار مختلف مردم را به خود جلب کند و اکنون ۱۰ میلیون مشتری دارد. در حال حاضر مانده منابع بانک مهر ایران بالغ بر ۴۴۱ هزار میلیارد ریال است.
وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی این بانک نیز توضح داد: تعداد تسهیلات پرداختی از سوی بانک مهر ایران در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته و از ۵۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره در سال ۱۳۹۸ رسیده است. در سال جاری نیز تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است. بانک مهر ایران تا کنون بیش از ۸.۵ میلیون فقره تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است.
اکبری در همین رابطه افزود: مبلغ تسهیلات پرداختی نیز در طول این سالها افزایش یافته و از ۴۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۲۲۱ هزار در سال ۱۳۹۸ رسیده و در سال جاری نیز تا کنون بالغ بر ۲۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. بانک مهر ایران در مجموع بیش از ۸۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است.
وی با یادآوری اینکه بانک مهر ایران کار بانکداری خرد انجام میدهد، گفت: بر همین اساس پرداخت تسهیلات در حوزههای مختلف و در چارچوب تفاهمنامه با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مسکن و... در دستور کار این بانک بوده است. تا کنون ۵۳۳ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۴ هزار میلیارد ریال به مددجویان این نهادها پرداخت شده که رویکرد اغلب این تسهیلات توانمندسازی این قشر و رساندن آنها به درآمد پایدار بوده است.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرو بودن بانک مهر ایران در حوزه بانکداری نوین اشاره کرد و گفت: این بانک خدماتی همچون افتتاح حساب غیرحضوری از طریق وبسایت و همراهبانک، درخواست تسهیلات از طریق وبسایت و همراهبانک، پرداخت تسهیلات بدون ضامن و بدون نیاز به مراجعه حضوری، کارت هدیه مجازی، احراز هویت آنلاین سجام و... را ارائه کرده که اغلب آنها برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور ارائه شده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران اینطور ادامه داد: اهمیت ارائه خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری به این دلیل است که در زمان و هزینه مشتریان بانک صرفهجویی میکند. همچنین مانع از رفتوآمد مشتریان و شلوغی شعب بانک میشود که در شرایط کنونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، اهمیت این اقدامات بیش از پیش آشکار شود.
برچسب ها : اقتصادسرآمد بانک مهر ایران تسهیلات
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند