تاریخ انتشار:1399/11/22
مرد ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی فوتبال ایران کیست!

مرد ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی فوتبال ایران کیست!

اقتصاد سرآمد - مهدی طارمی عملکرد قابل توجه خود در ریوآوه را در فصل جاری لیگ پرتغال را در تیم قدرتمند پورتو ادامه داد و حالا روز به روز ارزش این بازیکن افزایش پیدا می کند و در آینده می تواند به یکی از تیم های مطرح لیگ هایی قدرتمندتر از پرتغال منتقل شود.

به گزارش اقتصادسرآمد، چه کسی تصور می کرد مهاجم بوشهری پرسپولیس که حتی زمان گلزنی و آقای گلی اعصاب هواداران را خرد می کرد و در نهایت با یک شرایط عجیب و غریب از این تیم جدا شد، روزی مهاجم شماره یک تیم اول پرتغال شود؛ شاید تمام این ها خیریتی بود که خودش از آن صحبت می کرد. هر چه که بود و هست امروز مهدی طارمی از موفق ترین لژیونرهای کشور و قاره به حساب می آید و شاید بتوان او را مرد سال فوتبال ایران نیز نامید.

طارمی با وجود اینکه در سال های پیش حواشی خارج از زمین زیادی داشت و حتی به خاطر از دست دادن آخرین موقعیت گل برابر پرتغال درجام جهانی انتقادات زیادی به او صورت گرفت اما توانست به معنای واقعی به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شود و حالا بدل شدن به بهترین بازیکن پورتو مزد تمام سخت کوشی اوست.

مهاجم ایرانی فصل گذشته با بدشانسی و در دقایق آخر عنوان آقای گلی را از دست داد اما همه می دانند زدن ۲۱ گل برای تیمی به مانند ریوآوه کار هرمهاجمی نیست. درواقع درخشش طارمی در پورتو و البته عملکرد تیم ریوآوه در فصل جاری نشان داد که بازیکن ایرانی تا چه اندازه پیشرفت کرده و چه تاثیری در این دو تیم داشته است.

پورتو طارمی را با قیمت ۵ میلیون یورو از باشگاه ریوآوه خرید اما در آخرین ارزش گذاری سایت ترانسفرمارکت ارزش طارمی به ۱۲ میلیون یورو رسیده در حالی که آخرین قیمت گذاری روی طارمی ۹ میلیون یورو بود!

بسیاری تصور می کردند او برای جاافتادن در تیم پورتو آن هم با تعدد مهاجمان خوب کار سختی پیش رو دارد و چه بسا درخشش در ریوآوه و پیوستن به پورتو او را ارضا کرده باشد اما چنین نشد و این بازیکن روز به روز در زمین درخشان تر ظاهر می شود تا جایی که بدون هیچ اما و اگری بهترین بازیکن پورتو است.

طارمی تاکنون ۱۸ بازی در لیگ پرتغال انجام داده و ۸ گل زده و ۷ پاس گل را به نام خود ثبت کرده که یک آمار درخشان برای بازیکن تازه وارد پورتو محسوب می شود. در مجموع نیز در ۲۷ بازی برای پورتو ۱۲ گل زده و ۹ پاس گل هم داده است.

مهدی طارمی مهاجم ۳۶۰ میلیاردی فوتبال ایران اگر به روند رو به رشد خود ادامه بدهد حتما می توان روزهای درخشان تری را تجربه کند و یک آمار تاریخی را در فوتبال ایران و آسیا ثبت کند.

برچسب ها : مهدی طارمی فوتبال اقتصادسرآمد

اخبار روز
ضمیمه