تاریخ انتشار:1399/11/26
جزئیات شاخص و معاملات بورس یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۹۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۹۹

اقتصاد سرآمد -شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با رشد حدود هشت هزار واحدی آغاز کرد، اما بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ورق برگشته و شاهد کاهش قیمت سهام در اغلب نماد‌ها و رسیدن آن‌ها به قیمت منفی دو درصد و تشکیل صف فروش هستیم. طوری که تعداد نماد‌های قرمز به دو برابر نماد‌های سبزرنگ رسیده است. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص به رشد چهار هزار واحدی بسنده کرده و ۳۰ صدم درصد افزایش دارد

به گزارش اقتصادسرآمد، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با رشد حدود هشت هزار واحدی آغاز کرد، اما بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ورق برگشته و شاهد کاهش قیمت سهام در اغلب نماد‌ها و رسیدن آن‌ها به قیمت منفی دو درصد و تشکیل صف فروش هستیم. طوری که تعداد نماد‌های قرمز به دو برابر نماد‌های سبزرنگ رسیده است. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص به رشد چهار هزار واحدی بسنده کرده و ۳۰ صدم درصد افزایش دارد. شاخص هم‌وزن بیشتر و ۵۴ صدم درصد رشد کرده است. تا اینجای کار شتران، ومعادن، خساپا، خودرو، شبندر و فخاس بیشترین تاثیر مثبت و کگل به تنهایی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

به محض آغاز معاملات صبح امروز، خیلی از نماد‌ها از جمله نماد‌های شاخص‌ساز مثل فولاد، فخوز، فملی، شپنا و شبندر و... به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت در کمتر از پنج روز، به مدت ۶۰ دقیقه متوقف شدند. سفارش‌گیری در این نماد‌ها در جریان است و قیمت کشف شده در لحظه نگارش این متن بالاتر از قیمت پایانی روز گذشته است، اما همین توقف دسته جمعی باعث ایجاد وحشت در بازار شده و شاهد فشار فروش در نماد‌های دیگر هستیم.


تعداد قرمزها، دوبرابر نماد‌های سبزرنگ 
به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۲۱ نماد بورسی معامله شده حدود دو سوم آن‌ها یعنی ۲۱۰ نماد رنگ قرمز به خود گرفته و ۱۱۱ نماد روند صعود دارند. در بازار فرابورس شرایط بدتر است و تعداد نماد‌های نزولی به حدود ۱۶۲ نماد در برابر ۶۱ نماد صعودی می‌رسد. موردی که نشان می‌دهد اکثریت بازار امروز قرمزرنگ است، اما از انجا که نماد‌های نزولی تنها تا دو درصد می‌توانند کاهش قیمت داشته باشند، این موضوع تاثیر چندانی بر شاخص کل نگذاشته است.

برچسب ها : اقتصاد سرآمد شاخص و معاملات بورس بورس یکشنبه ۲۶

اخبار روز
ضمیمه