تاریخ انتشار:1399/11/26
ضرورت توجه ویژه به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

ضرورت توجه ویژه به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

اقتصادسرآمد- احمد دنیا مالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت توجه ویژه به معیشت و رفاه بازنشستگان محترم، لشگری و همچنین تابع قانون کار از سوی نمایندگان محترم مجلس در شرایط حاضر را می طلبد.

به گزارش اقتصادسرآمد ، احمد دنیا مالی نماینده مردم انزلی در ادامه افزود : درهمین خصوص  اکثر نمایندگان مجلس با ارایه طرح دوفوریتی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان که در چارچوب قانون برنامه ششم نیز بوده و تاکنون اجرایی نشده در تلاش هستند با تصویب این طرح نسبت به اجرایی نمودن آن  اقدام کنند. در همین زمینه برقراری و ایجاد تعادل بین مطالبات بازنشستگان و کارگران مطابق قانون کاراز کارکردهای مهم سازمان تامین اجتماعی می باشد که با نگاه ویژه مجلس پیرامون این موضوع و با همکاری دولت میتوان در جهت به حداقل رساندن مشکلات معیشتی این قشر زحمتکش اقدام شایسته ای انجام داد.دکتر دنیا مالی اظهار داشت: مهمترین مطالبه حال حاضر جامعه کارگری صیانت از  افزایش حقوق کارگران بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار می باشد. وی در ادامه رفع تبعیض و بی عدالتی بین بازنشستگان لشکری و کشوری با بازنشستگان تامین اجتماعی، ضرورت بازنگری در متناسب سازی حقوق و مزایا ، بیمه های تکمیلی درمان و ضرورت اجرایی شدن قانون الزام درمان و همچنین ساماندهی صندوق های بازنشستگی از جهت تامین منابع مالی  و توجه به مسئله شفافیت درآمدهای مالی در حوزه عملیاتی این صندوق ها را امری مهم دانستند که میتواند نقش مهمی پیرامون  اجرا و ارائه خدمات شایسته طبق قانون کار برای ذینفعان به همراه داشته باشد.  
نماینده مردم انزلی در پایان بیان نمود وظیفه همگانی میباشد که در راستای اجرای صحیح قوانین و احقاق حقوق ذینفعان با دقت نظر مضاعف نسبت به تصویب قوانین مربوطه در مجلس شورای اسلامی توجه شود.

برچسب ها : نماینده مجلس معیشت بازنشتگان نماینده مردم انزلی

اخبار روز
ضمیمه