تاریخ انتشار:1399/12/25
طرح "تهران 1400"، توزیع عادلانه شادی و نشاط است

شهردار منطقه 3 اعلام کرد:

طرح "تهران 1400"، توزیع عادلانه شادی و نشاط است

اقتصادسرآمد - طرح"تهران 1400" از ایده " تهران شهری برای همه" نشات گرفته که هدف آن بهره گیری از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای"توزیع عادلانه شادی" در بین همه شهروندان به ویژه اقشار کم برخوردار است.

به گزارش اقتصادسرآمد، به گفته ی احمد تواهن، این رویداد شهری به دنبال دستیابی به احیای مفهوم شهروندی، تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط، افزایش ارتباطات برنامه ریزی شده است.
شهردار منطقه 3 افزود: ارتقای کیفیت زندگی، رسیدن به حال خوب برای همه و افزایش امید و همبستگی اجتماعی، چشم انداز غایی طرح "تهران 1400" است.
تواهن درباره ضرورت تدوین برنامه های طرح"تهران 1400" افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی، برنامه ریزی و اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی مرتبط از جمله کاروان های نوروز به مدت 20 روز، کمپین"نور، شهر، امید"، تکریم با اخلاق ترین ها در سطح محلات 12 گانه، آخرین پنجشنبه سال، تقدیر از جوانان نخبه ورزشی و ده ها برنامه دیگر در این طرح پیش بینی شده است.
او  ادامه داد: در همین راستا، اجرای این برنامه های مفرح میدانی با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه و پلیس راهور تسهیل شده است.   
تواهن درباره استفاده از طرح، شعار و لوگوی "تهران1400" در تبلیغات، برنامه ها، فضای مجازی و .... تاکید نمود.
شهردار منطقه 3 ابراز کرد: داشتن رویکرد اجتماعی و فرهنگی به همه مسائل مدیریت شهری، ضرورت افزایش انسجام سیستمی، وجود برنامه ای شفاف، انگیزشی و مشارکت برای آحاد مردم، توجه به حقوق شهروندی، احیای مسئولیت اجتماعی شهروندان، توجه به چند فرهنگی بودن و هویت متکثر تهران، در نظر داشتن همه افراد، بهره گیری از خرد جمعی و کنشگری مرزی، حضور پررنگ نهادهای مردمی، عنایت به پایتختی تهران و نگاه به ظرفیت های تقویمی از اصول زیربنایی برنامه ریزی این طرح  است.
او بیان کرد: در رویکرد نوین مدیریت شهری تهران که پس از یکسال مبارزه و تحمل رنج ناشی از بیماری کووید 19 که تاثیر مستقیمی در زندگی شهروندان داشته اقدام موثری در کاهش آلام و تنش های پیکره شهر به اجرا در آورده و همزمان با اعیاد بزرگ اسلامی و ایرانی، شادی و نشاط را به جای جای شهر و هر کوی و برزن هدیه کرده است.

برچسب ها : شهرداری منطقه 3 طرح تهران 1400

اخبار روز
ضمیمه