تاریخ انتشار:1400/1/6
سرانجام طرح جنجال آفرین انتقال آب کارون

نیم نگاهی به سفرنمایندگان خوزستان به شهرکرد

سرانجام طرح جنجال آفرین انتقال آب کارون

اقتصادسرآمد - دکترکریم طالقانی ر‌وزنامه نگار و فعال مدنی به دنبال جنجال آفرینی در فضای مجازی که در واکنش به جلوگیری از طرح انتقال آب کارون به چهارمحال و بختیاری و سفر اخیر نمایندگان خوزستان به شهرکرد رخ داد، در اقتصادسرآمد نوشت.

دکترکریم طالقانی - اقتصادسرآمد ، به دلایل متعددی کمبودآب به یک مشکل روبه افزایش درجهان بویژه خاورمیانه وایران تبدیل شده است.علاوه بر تغییراقلیم ، مهاجرت، فرسایش زیست محیطی، خشکسالی، بی ثباتی سیاسی و ضعف مدیریتی، استفاده و مدیریت منابع آب را به یک معضل و چالش جدی و بزرگ تبدیل کرده است.      

 جلگه به اصطلاح زرخیز خوزستان زیر بار زور و تزویر، ناامیدی و بی تدبیری دیگر اثری از، زر درآن دیده نمی شود و ازنعمت نفت نیزگویا نغمت نصیب او شده است. ازمنافع غنی زمینی و زیرزمینی بهره ای نبرده ، از اراضی موسوم به طرح رهبری باتاخیر چندین ساله تنها درصدی اندک انجام شد که آن هم به یمن بی تدبیرها مورد کم لطفی قرارگرفته است.

با طرح های دشمن شادکن درصدد انتقال آب کارون برآمدند. که مورد اعتراض شدید مردم، فر هیختگان، دلسوزان و روزنامه نگاران قرارگرفته است. لذا سفربرخی نمایندگان خوزستانی به شهرکرد و امضای تفاهم نامه با مجمع نمایندگان چهارمحال بختیاری اقدامی دیرهنگام اماصائب و ستودنی ست صرف نظر ازغیبت برخی نمایندگان که آن هم توسط موکلان توجیه پذیرنیست اما اقدام بعدی در توقف طرح انتقال آب به استان های کویری حداقل مطالبه شهروندان دو استان است.

به نظرمی رسد طرح استیضاح وزیرنیرو توسط این نمایندگان درصورت لابی گری با سایر نمایندگان می تواند دولت روحانی را درسه ماه پایان عمرخود با چالش جدی مواجه کند.اظهارات دکترجویجری نماینده عضوکمیسیون امنیت ملی که پیامدهای سیاسی وامنیتی رادران اجلاس یاداوری کردحایزاهمیت بود و نیز توییت رییس مجمع نمایندگان خوزستان دکترحسینی که بازتاب خوبی درفضای مجازی داشت.آقایان یوسفی و احمدی نژاد نیزبه بیان دیدگاه خود پرداختنندکه جملگی خبر از وفاق وهمدلی در مجامع نمایندگان دوستان داشت. امضای تفاهم نامه توسط مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری مهرتاییدی براظهارات میهمانان خوزستانی بود.

در نهایت به عنوان روزنامه نگاروبنمایندگی افکار عمومی وزیر نیرو و مدیران آب کشور را توصیه اکید به رعایت حقوق مردم خوزستان و چهارمحال بختیاری در تآمیین آب شرب و کشاورزی ‌و جلوگیری ازطرح انتقال آب می نماید. / ر‌وزنامه اقتصادسرآمد
 

برچسب ها : طالقانی ر‌وزنامه نگار انتقال آب کارون رعایت حقوق مردم خوزستان

اخبار روز
ضمیمه