تاریخ انتشار:1400/1/8
عدالت اقتصادی در پرتو مهدویت

عدالت اقتصادی در پرتو مهدویت

اقتصادسرآمد - مهدیه ضیائیان پژوهشگراقتصادی با تشریح شاخصه های ایجاد عدالت اقتصادی در پرتو مهدویت در اقتصادسرآمد نوشت:نهادها و سازکارهای نظام اقتصادی سرمایه داری جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا نه تنها عدالت اقتصادی به ارمغان نمی آورد، بلکه جهان را پر از ظلم، تبعیض، فقر و نابرابری ...

مهدیه ضیائیان - اقتصادسرآمد - نهادها و سازکارهای نظام اقتصادی سرمایه داری جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا نه تنها عدالت اقتصادی به ارمغان نمی آورد، بلکه جهان را پر از ظلم، تبعیض، فقر و نابرابری بیش از پیش خواهد کرد و پارادایم مرسوم کنونی بازار آزاد سرمایه داری، علی رغم تاخت و تازهای کنونی خود سرانجام مفتضح خواهد شد.
 مردم جهان امید خود را به این پارادیم برای بهبودی اوضاع از دست خواهند داد و پارادایم جدیدی که یکی از موضوعات اصلی اش تبیین عدالت جدید است، به منصه ظهور خواهد رسید.این پیام امید بخش که از آن قرآن کریم و روایت میباشد، مهدویت همان پارادایم جدید است.

 شاخص های عدالت اقتصادی مهدوی عبارت ند از: رشد اقتصادی پایدار، حذف فقر، کاهش مداوم نابرابریها و آموزه کفایت در مصرف.
با استفاده از این شاخص ها که از آیات و روایات به دست آمده اند: اولا جهانی سازی سرمایه داری سالارانه به نقد کشیده شده، ثانیا گفته شده که در شرایط حساس کنونی تنها راه حفظ نظام اجتماعی- فرهنگی اسلامی ایران راهبرد رشد عادلانه است که هدفش دسترسی به شاخص های عدالت اقتصادی مهدوی در سطح ملی می باشد و نهایتا وفاق ملی بر این شاخص ها رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اجرای عدالت اقتصادی می باشد. فرا رسیدن میلاد یگانه منجی عالم بشریت ؛ صاحب الزمان (عج) بر تمامی مسلمین تبریک و تهنیت باد.

برچسب ها : مهدویت و اقتصاد عدالت اقتصادی و مهدویت مهدیه ضیائیان

اخبار روز
ضمیمه