تاریخ انتشار:1400/1/16
نیم نگاهی به فرهنگ سازی مبارزه باکرونادرکشور عمان

عضو تحریریه اقتصادسرآمد از تجربه سفر به عمان می گوید

نیم نگاهی به فرهنگ سازی مبارزه باکرونادرکشور عمان

اقتصادسرآمد - وقتی اجرای قانون و رعایت آن ازسوی شهروندان بدون تبعیض صورت پذیرد. امنیت در همه عرصه های زندگی نمود پیدا می کند.

دکترکریم طالقانی- اقتصادسرآمد - وقتی ۹  فروردین  فرودگاه شیراز رابه مقصد مسقط ترک کردم.اصلا باورم  نمی شد  قانون یک هفته قرنطینه بدون هیچ گونه اغماض صورت می گیرد و ازلحظه گرفتن تست کرونا  از فرودگاه مسقط و بستن یک دستبند شبیه به ساعت بدون وقفه به هتل که از قبل رزرو شده بود. عزیمت کنیم.مسئول پذیرش هتل قوانین مرتبط به کرونا وقرنطینه را به صورتی دیکته کرد که گویا یک بازپرس درحال تفهیم اتهام هست.تلفن یک همسفر عمانی را درشیراز گرفته بودموقتی خواهش کردم سیم کا رت عمانی برایم تهیه کندباکمال تعجب متوجه شدم که عذرخواهی کرد  و گفت اولا قوانین کشور به این سادگی نیست که بشود برایتان  سیم کارت بفرستم مگر بنام خودتان باشد. دوم من نیز مانند شما درقرنطینه هستم.و بعد از یک هفته باید تست مجدد کرونا بدهم اگر منفی بود حق تردددارم.در مدت ۶ روزی که هتل هستیم . ابدا وتحت هیچ شرایطی ولوبرای دقیقه ای اجازه خروج ازهتل به ماداده نشدو خدمه هتل مایحتاج ماراتادم دراطاق می آورند.لذا بااین که ۶روز دراطاق حبس هستم .اما به دلیل رعایت عدالت عدم تبعیض، احترام شهروندان به قوانین، بدون دخالت و زور پلیس،احساس آزادی ،امنیت و عدالت می کنم.این گونه است که آمار مبتلایان به کرونادرعمان به نسبت جمعیت درقیاس  باکشورماکمتراست.این جا هرشهروندی یک پلیس است .و هر پلیسی یک شهروند خادم.رصد فضای مجازی ،مرا متوجه فیلمی کوتاه ازیک   تشییع جنازه درخوزستان کرد.عدم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی،عدم توجه به قوانین تردد،استفاده ارسلاح گرم وتیراندازی،ایجادترافیک سنگین ، حضوروجوه و شخصیت های مختلف روحانی، استاددانشگاه ،خوانین و مشایخ، و برخی  چهره های به ظاهر فرهنگی. که تریبونها وفضای مجازی مردم رابه بقای درمنزل دعوت می کنند.
اماخود در تشییع جنازه شرکت می کنند.اگرخوب  دقت  و رصدشود برخی نامزدهای شورای شهرو روستا را هم می توان دربین تشییع کنندگان مشاهده کرد همان هایی که قراراست قانون تصویب کنند و بر اجرای آن نظارت  کنند.
کاش چنین تخلفات آشکار ازقوانین،مصداقی  برای  عدم احراز صلاحیت باشد.
  هتل رامادا مسقط ،فروردین ۱۴۰۰

برچسب ها : ترویج فرهنگ کرونا مسقط

اخبار روز
ضمیمه