تاریخ انتشار:1400/3/31
![تجربه سفر ترکیبی شهروندان با مترو و دوچرخه](/content/news/f7c62c71-044f-47c1-8ba6-406e3cb6770d.jpeg?width=400&height=300)
تجربه سفر ترکیبی شهروندان با مترو و دوچرخه
اقتصادسرآمد - نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه با اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از آذرماه سال ۱۳۹۷ تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ بیش از ۷ هزار و ۹۳۵ نفر از آن استفاده کرده اند گفت: امکان پارک دوچرخه در بعضی از ایستگاه ها ی مترو مهیا شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی عبداله پور افزود: دوچرخه یکی از بهترین سیستمهای حمل و نقل پاک است که به حفظ محیط زیست و رفع آلودگی هوا و ترافیک کمک می کند و در همه جای دنیا نیز امکان بردن دوچرخه به داخل واگنها و فضایی برای پارک کردن دوچرخه در ایستگاههای مترو، تعبیه میشود.
وی تصریح کرد: برای افزایش رفاه حال بیشتر شهروندان و مسافران مترو، و ترغیب آنها به دوچرخه سواری، پارکینک های دوچرخه، خط یک در ایستگاههای قیطریه، شهید صدر، شهید مفتح، شوش، شهید بخارایی، علی آباد، جوانمرد قصاب، شهر ری، شاهد-باقرشهر، کهریزک؛ در خط دو ایستگاه های شادمان، شهید نواب صفوی، میدان حر، دانشگاه امام علی (ع)، شهید مدنی، فدک، جانبازان، سرسبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری؛ در خط سه ایستگاه های آزادگان، شهرک شریعتی، زمزم، سهروردی، خواجه عبداله انصاری، شهید محلاتی؛ درخط چهار ایستگاه های اکباتان، میدان آزادی، توحید، تئاترشهر، فردوسی، میدان شهدا، ابن سینا، پیروزی، نبرد، شهید کلاهدوز؛ در خط پنج ایستگاه های ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو، ورد آورد، گرم دره، کرج، محمدشهر و گلشهر؛ در خط شش ایستگاه های دولت آباد، کیان شهر و در خط هفت ایستگاه های میدان صنعت، کمیل، میدان محمدیه، بسیج راه اندازی شده تا دوچرخهسواران دغدغه جابهجایی دوچرخه های خود را نداشته باشد.
عبداله پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان انجام سفر ترکیبی با دوچرخه در متروی تهران و حومه نیز در روزهای عادی ازساعت ۵:۳۰ صبح تا ۶:۱۵ و بعدازظهرها از ساعت ۲۰ به بعد وجود دارد. این محدودیت برای افرادی که از دوچرخه های تاشو استفاده می کنند، کمتر است و می توانند در تمامی روزها به جز ساعات پیک مسافری ایام عادی یعنی از (شنبه تا پنج شنبه ۰۶:۳۰ تا ۰۹:۳۰ صبح و ۱۶ تا ۱۹ بعدازظهر) از مترو استفاده کنند. مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: گذاشتن محدودیت زمانی در روزهای غیرتعطیل بخاطر ازدحام جمعیتی است که در خطوط مترو داریم اگرچه در این ساعات شهروندان نمیتوانند با دوچرخه وارد واگن شوند اما با تمام این محدودیت ها اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه با استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی روبرو شد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تهران نیز توجه بسیاری به افزایش فرهنگ استفاده از دوچرخه دارد. گفت: اجرای این طرح هزینه چندانی نداشته و خوشبختانه پارکینگهای دوچرخه در تعدادی ازایستگاههای خطوط هفتگانه فعال شده است و شهروندان میتوانند دوچرخهها خود را در ساعاتی که محدودیت ورود دارند در جایگاههای مخصوص قرار دهند
عبداله پور گفت: امیدوارم استفاده از دوچرخه در بین مردم افزایش یابد و به یک فرهنگ مناسب در بین مسافران مترو تبدیل شود. برای اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه نهادینه شود، باید شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران هم کمک کنند تا مناطقی که دارای ایستگاههای مترو هستند مسیر دوچرخه نیز داشته باشند تا خط ارتباطی محله و عبور دوچرخه تا ایستگاه های مترو برقرار شود. اینکه مسافران مترو با دوچرخه بیاند و وارد ایستگاه شوند، بعد مسیر طولانیتر را از طریق مترو طی کنند و دوباره از دوچرخه بهره ببرند، می توانیم شاهد کاهش آلودگی هوا، ترافیک و افزایش فعالیت وسلامتی شهروندان باشیم و به موازات آن آرامش و شادی بیشتری دربین شهروندان به همراه خواهد داشت.
وی در پایان با بیان اینکه خانوادهها نقش تعیین کنندهای در گسترش دوچرخهسواری در سطح شهر تهران دارند و میتوانند فرزندان خود را برای رسیدن به مدارس، دانشگاه، کلاسهای هنری و... با دوچرخه ترغیب کنند.افزود: بهار و تابستان فصول مناسبی برای استفاده از دوچرخه است، ضمن اینکه امروزه با توجه به تغییر شیوه زندگی و کاهش فعالیتهای جسمی لازم است که مردم بیشتر به سلامتی خود توجه داشته باشند و قطعا دوچرخهسواری این امکان را به مردم خواهد داد.
وی تصریح کرد: برای افزایش رفاه حال بیشتر شهروندان و مسافران مترو، و ترغیب آنها به دوچرخه سواری، پارکینک های دوچرخه، خط یک در ایستگاههای قیطریه، شهید صدر، شهید مفتح، شوش، شهید بخارایی، علی آباد، جوانمرد قصاب، شهر ری، شاهد-باقرشهر، کهریزک؛ در خط دو ایستگاه های شادمان، شهید نواب صفوی، میدان حر، دانشگاه امام علی (ع)، شهید مدنی، فدک، جانبازان، سرسبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری؛ در خط سه ایستگاه های آزادگان، شهرک شریعتی، زمزم، سهروردی، خواجه عبداله انصاری، شهید محلاتی؛ درخط چهار ایستگاه های اکباتان، میدان آزادی، توحید، تئاترشهر، فردوسی، میدان شهدا، ابن سینا، پیروزی، نبرد، شهید کلاهدوز؛ در خط پنج ایستگاه های ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو، ورد آورد، گرم دره، کرج، محمدشهر و گلشهر؛ در خط شش ایستگاه های دولت آباد، کیان شهر و در خط هفت ایستگاه های میدان صنعت، کمیل، میدان محمدیه، بسیج راه اندازی شده تا دوچرخهسواران دغدغه جابهجایی دوچرخه های خود را نداشته باشد.
عبداله پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان انجام سفر ترکیبی با دوچرخه در متروی تهران و حومه نیز در روزهای عادی ازساعت ۵:۳۰ صبح تا ۶:۱۵ و بعدازظهرها از ساعت ۲۰ به بعد وجود دارد. این محدودیت برای افرادی که از دوچرخه های تاشو استفاده می کنند، کمتر است و می توانند در تمامی روزها به جز ساعات پیک مسافری ایام عادی یعنی از (شنبه تا پنج شنبه ۰۶:۳۰ تا ۰۹:۳۰ صبح و ۱۶ تا ۱۹ بعدازظهر) از مترو استفاده کنند. مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: گذاشتن محدودیت زمانی در روزهای غیرتعطیل بخاطر ازدحام جمعیتی است که در خطوط مترو داریم اگرچه در این ساعات شهروندان نمیتوانند با دوچرخه وارد واگن شوند اما با تمام این محدودیت ها اجرای طرح ترکیبی مترو و دوچرخه با استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی روبرو شد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تهران نیز توجه بسیاری به افزایش فرهنگ استفاده از دوچرخه دارد. گفت: اجرای این طرح هزینه چندانی نداشته و خوشبختانه پارکینگهای دوچرخه در تعدادی ازایستگاههای خطوط هفتگانه فعال شده است و شهروندان میتوانند دوچرخهها خود را در ساعاتی که محدودیت ورود دارند در جایگاههای مخصوص قرار دهند
عبداله پور گفت: امیدوارم استفاده از دوچرخه در بین مردم افزایش یابد و به یک فرهنگ مناسب در بین مسافران مترو تبدیل شود. برای اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه نهادینه شود، باید شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران هم کمک کنند تا مناطقی که دارای ایستگاههای مترو هستند مسیر دوچرخه نیز داشته باشند تا خط ارتباطی محله و عبور دوچرخه تا ایستگاه های مترو برقرار شود. اینکه مسافران مترو با دوچرخه بیاند و وارد ایستگاه شوند، بعد مسیر طولانیتر را از طریق مترو طی کنند و دوباره از دوچرخه بهره ببرند، می توانیم شاهد کاهش آلودگی هوا، ترافیک و افزایش فعالیت وسلامتی شهروندان باشیم و به موازات آن آرامش و شادی بیشتری دربین شهروندان به همراه خواهد داشت.
وی در پایان با بیان اینکه خانوادهها نقش تعیین کنندهای در گسترش دوچرخهسواری در سطح شهر تهران دارند و میتوانند فرزندان خود را برای رسیدن به مدارس، دانشگاه، کلاسهای هنری و... با دوچرخه ترغیب کنند.افزود: بهار و تابستان فصول مناسبی برای استفاده از دوچرخه است، ضمن اینکه امروزه با توجه به تغییر شیوه زندگی و کاهش فعالیتهای جسمی لازم است که مردم بیشتر به سلامتی خود توجه داشته باشند و قطعا دوچرخهسواری این امکان را به مردم خواهد داد.
برچسب ها : مترو دوچرخه حمل ونقل عمومی
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار