تاریخ انتشار:1400/4/26
تماس های روزانه مردم برای برخورد با سگ‌گردانی

تماس های روزانه مردم برای برخورد با سگ‌گردانی

اقتصادسرآمد - فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برقراری ده‌ها تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها، معابر و حتی آپارتمان‌های مسکونی خبر داد.

به گزارش اقتصادسرآمد،سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب امروز در ستاد فاتب برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سگ گردانی و جرم بودن آن گفت: روزانه ده‌ها تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار می‌شود که شامل گزارش سگ‌گردانی، مزاحمت‌های ناشی از آن و ترس و وحشت مردم در پارک‌ها، معابر عمومی و حتی آپارتمان‌ها و محله‌ها است. در این شرایط ما به عنوان پناهگاه مردم، خود را موظف به رسیدگی به این تماس‌ها و درخواست‌ها می‌دانیم و البته تلاش داریم تا در این رابطه برخوردها کاملا محترمانه باشد.
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها و معابر عمومی هستند، گفت: در مواردی گزارش‌هایی به ما رسیده که مزاحمت ناشی از نگهداری سگ‌ها در آپارتمان، زندگی را برای ساکنان آن ساختمان مختل کرده است. خب ما در این مواقع چه باید کنیم؟ موظفیم که برابر قانون با این موارد برخورد کنیم.
رحیمی درباره اینکه آیا خلاء قانونی در این خصوص وجود دارد یا خیر؟ گفت: در قانون اجازه حیوان‌گردانی داده نشده البته ممکن است فردی در ویلای شخصی، باغ یا مکان‌هایی که برای دیگران ایجاد مزاحمت نکند، دارای سگ باشد و از آن نگهداری کند، این موضوع اشکالی ندارد اما اینکه نگهداری از سگ در جایی باشد که برای مردم ایجاد مزاحمت کند، قابل قبول نیست. در این زمینه هیچ خلاء قانونی وجود ندارد. البته اگر مامور در جایی دچار اشتباه شود با وی برخورد جدی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز برای نگهداری و حمل و جابه‌جایی سگ‌ها قوانین خاصی وجود دارد، گفت: برخی کشورهای اروپایی را مثال می‌زنند در حالی که در این کشورها هم محدودیت هایی وجود دارد و اینطور نیست که بگوییم هر فردی هر کاری دلش خواست انجام می‌دهد.
رحیمی همچنین درباره حمایت ازآمران به معروف و ناهیان از منکر نیز گفت: نیروی انتظامی تمام قد از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.
وی درباره اجرای طرح‌های پلیس امنیت اخلاقی نیز گفت: طرح های امنیت اخلاقی در تهران بزرگ با جدیت اجرا می‌شود، پلیس امنیت اخلاقی امروز نگاه توجیهی دارد و برای افرادی که شئونات را رعایت نکنند اعم از آقا و خانم کلاس هایی برگزار کرده و به آنان تذکر می‌دهد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تولید و عرضه لباس های بدن نما نیز اظهارکرد: در این خصوص روسای اتحادیه و صنوف مربوطه دعوت شده و جلساتی را با آنان داشتیم، طبیعی است اگر صنوف موارد مطرح شده را رعایت نکنند با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد. 

برچسب ها : ریس پلیس سگ گردانی برخورد با برحجابی

اخبار روز
ضمیمه