تاریخ انتشار:1400/4/28
۱۹۳ پایگاه نماز جمعه، خطیبان زیر ۴۰ سال دارد

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

۱۹۳ پایگاه نماز جمعه، خطیبان زیر ۴۰ سال دارد

اقتصادسرآمد - سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: از مجموع ۸۹۱ پایگاه نماز جمعه در ۱۹۳ پایگاه از «رویش‌های انقلاب» به عنوان ائمه جمعه استفاده شد که حداقل سن آنها ۲۵ و حداکثر سن آنها ۴۰ سال است که از میان طلاب جوان، افضل و انقلابی حوزه‌ها علمیه انتخاب شده‌اند.

به گزارش اقتصادسرآمد، حجت‌الاسلام علی نوری در نشست خبری مجازی به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه تهران اظهار کرد: شعار ما در ۵ مرداد ۱۴۰۰ «نماز جمعه؛ همیشه مردمی، همیشه انقلابی» و از جمله محورهای اصلی ما در این شورا محور ارتباطات است و از ۵ مرداد امسال فصل نوینی در ارتباط با اقشار مختلف را خواهیم داشت و رونمایی از شبکه‌های اجتماعی در قالب شبکه امامت جمعه در ایتا، بله، اینستاگرام انجام می‌شود و به طور روزانه اخبار و پست‌های خبری به جامعه و اصحاب رسانه ارائه می‌شود.
 وی ادامه داد: اقدام دوم در حوزه ارتباطی، رونمایی از سایت نهاد امامت جمعه است که در آستانه ۵ مرداد انجام می‌شود.
 سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: فرهنگ‌سازی در حوزه نماز جمعه سومین اقدام در حوزه ارتباطی است. امروز این میراث گرانبهای انقلاب اسلامی در ۸۹۱ نقطه کشور برگزار می‌شود و لازم است این فرهنگ‌سازی به نحوی انجام شود که نسل جوان و و اقشار و اصناف مختلف نسبت به اهمیت نماز جمعه و ضرورت و جایگاه آن در شهر خود مطلع شوند.
 نوری گفت: از کتاب بیانات رهبری انقلاب در خصوص مأموریت، رسالت و وظایف ائمه جمعه و شبکه امامت جمعه در روزهای منتهی به ۵ مرداد رونمایی خواهد شد.
 وی اظهار کرد: در یک اقدام بسیار خوب و با طراحی یک سامانه در ماه‌های گذشته در محورهای فکری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و زیرساختی از ائمه جمعه خواستیم با تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز و نخبگانی احصای دقیقی از مسئله‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام انجام دهند که با همت ائمه جمعه در سراسر کشور قریب به ۷ هزار مسئله شناسایی شد و کاملا به صورت اولویت‌بندی شده و تفکیک‌شده در اختیار ماست که به ویژه در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، کشاورزی و آب‌رسانی است و هدیه خوب و ارزنده ما به دولت جدید است که در قالب یک گزارش ملی با تفکیک استانی توسط ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اولین روز کاری دولت جدید به رئیس‌جمهور اهدا می شود.
 سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به استفاده از روحانیون جوان در مسند امامت جمعه در حدود چهار گذشته، گفت: در این دوره از مجموع ۸۹۱ پایگاه نماز جمعه در ۱۹۳ پایگاه از رویش‌های انقلاب به عنوان ائمه جمعه استفاده شد که حداقل سن آنها ۲۵ و حداکثر سن آنها ۴۰ سال است که از میان طلاب جوان، افضل و انقلابی حوزه‌ها علمیه انتخاب شده‌اند و نشان از تغییر ۲۱.۶ درصدی ائمه جمعه در راستای جوانگرایی دارد.
 وی افزود: در این مدت، ۲۹۱ نفر از ائمه جمعه به جهت اتمام دوره مأموریت جابجا شدند که بیانگر ۳۳ درصد تغییر است که با احتساب حضور نیروهای جدید میزان تغییر و تحول در این دوره، ۵۴.۳ درصد است که این میزان تغییر در مقایسه با سایر نهادهای انقلابی و سایر مجموعه‌ها، رقم بسیار قابل توجهی است.
 نوری با اشاره به احتمال برگزاری نماز جمعه در شهر تهران در ماه‌های آینده تصریح کرد: صحبت‌هایی با ستاد ملی کرونا انجام گرفته و مجوز کتبی از این ستاد برای برپایی نماز جمعه تهران گرفته شده است، اما به جهت قرمز بودن شرایط تهران فعلا صلاح نمی‌دانیم که نماز جمعه را در تهران آغاز کنیم و با خروج شهر تهران از این وضعیت می‌توانیم نماز جمعه را در فضای باز در دانشگاه تهران اقامه کنیم
 

برچسب ها : سخنگوی ائمه جمعه ستاد اقامه نماز نماز جمعه

اخبار روز
ضمیمه