تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۱۸

لباسهایِ خارجیِ ساختِ ایران!
اقتصاد سرامد - رئیس اتحادیه تولید کنندگان پوشاک کرج با اشاره به تمایل مردم به استفاده از برند خارجی گفت: چون مردم به استفاده از برند خارجی تمایل دارند بسیاری از لباسهای با برند خارجی، در واقع ساخت داخل است که برای فروش بهتر، با برند خارجی عرضه میشود.
به گزارش اقتصاد سرآمد، علی لطفی گفت: قوانین جدید بیمهای باعث شده کارفرمایان در کارگاههای تولیدی و تکدوزیها، توانایی بیمه کردن کارکنان را نداشته باشند و عملا اشتغالزایی از بین رفته است.
وی با اشاره به حذف تخفیف کارفرما در پرداخت حق بیمه کارکنان افزود: اکنون کارفرمایان میتوانند تنها بیمه پنج نفر از کارکنان را با ۱۰ درصد حق کارفرما پرداخت کنند و تخفیف بیمه بیش از پنج نفر از قانون حذف شده است و با ۳۰ درصد حق کارفرما پرداخت میشود. بنابراین مشکلات ما در این زمینه بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه انگیزه تولیدکنندگان با قوانین جدید بیمهای از بین رفته است، تصریح کرد: علاوه بر آن سال گذشته تامین اجتماعی تغییراتی در این بخشنامه ایجاد کرده و فقط کارگاههایی که در گذشته تاسیس شده باشند میتوانند با ۱۰ درصد حق کارفرما به پرداخت حق بیمه کارکنان بپردازند و کارگاههای جدیدالتاسیس نمیتوانند از این تخفیف بهرهمند شوند که این موضوع انگیزه تولیدکنندگان را از بین برده است.
به گفته این تولید کننده پوشاک کمبود نیروی انسانی برای کار از دیگر مشکلات این صنف است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان کار خود را با سود کم عرضه میکنند، عدم حمایت از تولیدکنندگان باعث شده تا توان پرداخت حقوق مناسب به نیروی خیاط و چرخکار را نداشته باشند و به تبع آن از لحاظ نیروی انسانی با مشکل مواجه شوند. این موضوع تا زمانی که از لحاظ مالی، بیمهای، مالیاتی و... مورد حمایت واقع نشوند ادامه دارد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک کرج با اشاره به ظرفیتهای کرج در تولید پوشاک گفت: کرج قطب تولید پوشاک کشور است اما از داشتن محلی برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی محروم است. نیاز است مکانی برای عرضه مستقیم تولیدات خود به صورت عمده و تک فروشی داشته باشیم زیرا بسیاری از مشکلات موجود خیاطان کرج با وجود این مکان حل میشود.
وی با اشاره به اینکه تقاضاهای این صنف برای ایجاد چنین مکانی در کرج فعلا نتیجه بخش نبوده، اظهار کرد: درصورت وجود چنین جایی هم مردم می توانند از مزایای خرید تک از تولید کننده بهره مند شوند و هم تولیدکنندگان مزددوز به تولید مستقل میپردازند که به صورت مستقیم در اختیار فروشگاهها قرار میگیرد.
وی همچنین از خلاء موجود در زمینه برندسازی داخلی در ایران و تمایل مردم به خرید لباسهای خارجی گله کرد و گفت: چون مردم به استفاده از برند خارجی تمایل دارند بسیاری از لباسهای با برند خارجی، در واقع ساخت داخل است که برای فروش بهتر، با برند خارجی عرضه میشود.
لطفی ادامه داد: در این زمینه جلساتی در اتحادیه اتاق اصناف برگزار و اعضا به ثبت برند دعوت شده اند و تعدادی نیز به اینکار پرداختهاند. ولی ثبت برند برای همکاران از لحاظ مالیات و دارایی هزینههای بیشتری را در بر میگیرد.
وی با اشاره به حذف تخفیف کارفرما در پرداخت حق بیمه کارکنان افزود: اکنون کارفرمایان میتوانند تنها بیمه پنج نفر از کارکنان را با ۱۰ درصد حق کارفرما پرداخت کنند و تخفیف بیمه بیش از پنج نفر از قانون حذف شده است و با ۳۰ درصد حق کارفرما پرداخت میشود. بنابراین مشکلات ما در این زمینه بیشتر شده است.
وی با اشاره به اینکه انگیزه تولیدکنندگان با قوانین جدید بیمهای از بین رفته است، تصریح کرد: علاوه بر آن سال گذشته تامین اجتماعی تغییراتی در این بخشنامه ایجاد کرده و فقط کارگاههایی که در گذشته تاسیس شده باشند میتوانند با ۱۰ درصد حق کارفرما به پرداخت حق بیمه کارکنان بپردازند و کارگاههای جدیدالتاسیس نمیتوانند از این تخفیف بهرهمند شوند که این موضوع انگیزه تولیدکنندگان را از بین برده است.
به گفته این تولید کننده پوشاک کمبود نیروی انسانی برای کار از دیگر مشکلات این صنف است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان کار خود را با سود کم عرضه میکنند، عدم حمایت از تولیدکنندگان باعث شده تا توان پرداخت حقوق مناسب به نیروی خیاط و چرخکار را نداشته باشند و به تبع آن از لحاظ نیروی انسانی با مشکل مواجه شوند. این موضوع تا زمانی که از لحاظ مالی، بیمهای، مالیاتی و... مورد حمایت واقع نشوند ادامه دارد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک کرج با اشاره به ظرفیتهای کرج در تولید پوشاک گفت: کرج قطب تولید پوشاک کشور است اما از داشتن محلی برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی محروم است. نیاز است مکانی برای عرضه مستقیم تولیدات خود به صورت عمده و تک فروشی داشته باشیم زیرا بسیاری از مشکلات موجود خیاطان کرج با وجود این مکان حل میشود.
وی با اشاره به اینکه تقاضاهای این صنف برای ایجاد چنین مکانی در کرج فعلا نتیجه بخش نبوده، اظهار کرد: درصورت وجود چنین جایی هم مردم می توانند از مزایای خرید تک از تولید کننده بهره مند شوند و هم تولیدکنندگان مزددوز به تولید مستقل میپردازند که به صورت مستقیم در اختیار فروشگاهها قرار میگیرد.
وی همچنین از خلاء موجود در زمینه برندسازی داخلی در ایران و تمایل مردم به خرید لباسهای خارجی گله کرد و گفت: چون مردم به استفاده از برند خارجی تمایل دارند بسیاری از لباسهای با برند خارجی، در واقع ساخت داخل است که برای فروش بهتر، با برند خارجی عرضه میشود.
لطفی ادامه داد: در این زمینه جلساتی در اتحادیه اتاق اصناف برگزار و اعضا به ثبت برند دعوت شده اند و تعدادی نیز به اینکار پرداختهاند. ولی ثبت برند برای همکاران از لحاظ مالیات و دارایی هزینههای بیشتری را در بر میگیرد.
برچسب ها : تولید رونق تولید پوشاک
اخبار روز
-
ادمیرال برگزبده سومین اجلاس برند برتر مسولیت اجتماعی شد
-
انضباط مالی و هوش مصنوعی، اولویت های بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۴
-
پرداخت ۲۸۶۰ فقره وام ازدواج و فرزندآوری در فروردین ۱۴۰۴
-
درآمد عملیاتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد در فروردین ۱۴۰۴
-
تسریع در اجرای طرح آبرسانی زیاران به بیلقان برای تامین آب البرز و تهران
-
امضای تفاهم نامه گروه فولاد مبارکه با مدیر عامل ارشد بانک سپه
-
اسپاد دریا پایا از نیروهای امدادی و آسیبدیدگان بندر حمایت کرد
-
نیروگاههای برقآبی شرکت آب و نیرو عامل کاهش خاموشیها
-
رییس جمهور: وضعیت فعلی مدیریت بنادر پذیرفتنی نیست
-
کمکرسانی نیروی دریایی ارتش به مصدومان بندر شهید رجایی
-
قشم در کنار بندرعباس؛ اعلام همبستگی و پشتیبانی عملیاتی از سوی بندر کاوه
-
عیادت وزیر راه و شهرسازی از مصدومان حادثه انفجار بندر شهید رجایی در بیمارستان نیروی دریایی ارتش
-
تکذیب اظهارات منتسب به مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره حادثه بندر شهید رجایی
-
از سرگیری عملیات بندری در بندر شهید رجایی
-
آمادگی کامل نیروی دریایی ارتش برای مدیریت بحران حادثه بندر شهید رجایی
-
بورس انرژی مرجع قیمتگذاری سوخت کشتیها شد
-
کسب رتبه اول بهرهوری بخش آب کشور توسط شرکت آب و نیرو
-
افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صندوق ذخیره فرهنگیان توسط وزیر آموزش و پرورش
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود