تاریخ انتشار:1400/11/1
تخریب مغازه ی شهروند ۸۳ ساله اهوازی در سکوت شهرداری

یک بام دو هوای شهرداری اهواز

تخریب مغازه ی شهروند ۸۳ ساله اهوازی در سکوت شهرداری

اقتصاد سرامد - از جریمه یک کیسه زباله و جمع آوری بساط دست فروشان تا تخریب مغازه ی یک شهروند در روز روشن و سکوت مطلق شهرداری اهواز

جائی که خبرگزاری خارجی نامعقول خبر از ویران کردن خانه ی یک مسلمان فلسطینی در تاریکی شب می دهد خبرگزاری داخلی خبر از ظلم و ویران کردن مغازه ی یک شهروند در روز روشن نمی دهد!!


رژیم صهیونیستی از تاریکی شب در ویران کردن منزل یک مسلمان استفاده می کند و در ایران در روز روشن مغازه ی یک مسلمان در سایه ی بی کفایتی مسئولین تخریب می شود.
شهرداری ها این گونه شهر را  داری  می کنند؟!


تخریب کامل یک باب مغازه ی شهروند ۸۳ ساله در اهواز در سکوت مطلق و بی اعتنایی شهرداری مغازه ی یک شهروند در روز روشن در اهواز مورد تخریب عمدی قرار گرفت
دولت مردمی تا کجا در کنار مردم ایستاده است؟ وظیفه ی شهرداری طبق قانون چیست؟


حفظ و تامین جان،مال،حیثیت و ناموس شهروندان بدیهی ترین وظایف ذاتی تمامی ارکان یک دولت و حاکمیت است. گویا عدم پاسخگویی در حال تبدیل شدن به یک وظیفه است.


ناامنی هرج و مرج در دولت مردمی و انقلابی جایی ندارد
کوتاهی مسئولان بی کفایت از چشم دولت دیده می شود. چنین پیش برود سنگ بر روی سنگ بند نمی شود.


شخصی که مالک دو باب مغازه واقع در خیابان آزادگان اهواز بود و مجوز تخریب آصرفا بابت مغازه خود را گرفته بود، ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ بدون کوچکترین نظارت از طرف شهرداری و چه بسا بتوان گفت حتی با هماهنگی افرادی در شهرداری و با زیر پا گذاشتن قانون چون ملک وی پلاک اول خیابان نبود با طمع این که به ارزش ملک خود بیافزاید مغازه ی یک شهروند را که مزاحم ملک خود می دید در روز روشن بر روی اموال وی تخریب کرد و شهرداری و سایر نهادهای انتظامی و مربوطه در سکوت کامل بودند. این گستاخی و شیوع ناامنی و هرج و مرج حاصل چیست؟ چه کسی و کدام مسئول پاسخگوی این حد از زیر پا گذاشتن قانون است و کدام مسول خود را نگران امرار معاش آن خانواده میداند!؟


با اینکه عملیات تخریب از قبل از ظهر تا شب طول کشیده هیچ کسی مداخله نکرده و این در حالی است که اگر شهروندی دو کیسه سیمان برای تعمیر پاشنه درب منزل خود بیاورد شهرداری بلافاصله حضور پیدا میکند و وی را مورد جریمه قرار می دهد در حالی که دولت مردمی با کار شبانه روزی حتی در روزهای جمعه هر هفته با سفرهای استانی از نزدیک پیگیر امور مردم هستند عملکرد تعدادی از مسئولین به گونه ای است که دولت را هر چه می تواند ناکارآمد جلوه می دهد و حس بی اعتمادی نسبت به دولت ایجاد می نماید. دولت مردمی حفظ نظم و تامین امنیت و جان و مال و ناموس افراد را از وظایف ذاتی خود می داند اما متاسفانه برخی افراد مسئول با کوتاهی در انجام وظایف خود حس ناامنی و بی اعتمادی و بدبینی را در آحاد جامعه بوجود می آورند.


مردم از دولتمردان توقع دارند که مسئولین متخلف که دغدغه نان و جان و مال و ناموس شهروندان را ندارند مورد تنبیه جدی قرار گیرند.


و البته که تعامل و همراهی دستگاه قضایی کشور با دولت در برخورد قاطع با متخلفین و مجرمین و  عوامل ناامنی در جامعه نقش بسیار مهم و بسزایی در ایجاد اعتماد و حس امنیت در جامعه دارد.

 

برچسب ها : اهواز خوزستان امنیت

اخبار روز
ضمیمه