تاریخ انتشار:1400/11/5
رئیس سازمان شیلات: در آب‌های سرزمینی ایران صید غیرقانونی ترال داریم

رئیس سازمان شیلات: در آب‌های سرزمینی ایران صید غیرقانونی ترال داریم

اقتصاد سرامد - رئیس سازمان شیلات با اشاره به وجود صید غیرقانونی ترال در آب‌های سرزمینی ایران، گفت: ۹۲ درصد اهداف شیلات در تولید محقق شد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، نبی‌الله خون‌میرزایی در کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با شعار توسعه دریامحور  با یادآوری اینکه سال گذشته یک میلیون و 270 هزار تن تولیدات شیلاتی در کشور داشتیم اظهار کرد: با این میزان تولید حدود 92 درصد اهداف تسهیل شده برنامه را محقق کردیم.

وی ادامه داد: از این میزان 715 هزار تن صد و صیادی بود که 56 درصد کل تولیدات کشور را شامل می‌شد.

خون‌میرزایی با بیان اینکه بیش از تکلیف برنامه در حوزه صید و صیادی تولید داشته‌ایم، گفت: این میزان تقریبا 5 تا 8 درصد اهداف تعیین شده بوده است.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه 95 درصد صید و صیادی کشور در جنوب و 5 درصد باقیمانده در شمال انجام شده است، تصریح کرد: علاوه بر صید، در آب‌های سرزمینی ما ما در آب‌های اقیانوس هند نیز به صید و صیادی مشغول هستیم. بر این اساس دومین کشور در اقیانوس هند و اولین در غرب اقیانوس هند در تعداد و میزان بهره‌برداری هستیم.

وی با یادآوری اینکه در پرورش میگو، 96 درصد برنامه‌های تعیین شده سال 1400 محقق شده است گفت: در این بخش افق بسیار روشنی داریم و طی سال‌های آینده بیش از افق 10 ساله دستاورد خواهیم داشت.

خون میرزایی با بیان اینکه به دلیل محدودیت آب شیرین در داخل کشور رویکرد سازمان شیلات به آب‌های لب شور و شور، هدایت شده است اضافه کرد: در توسعه فعالیت‌های شیلاتی مطابق برنامه‌های توسعه دریامحور و سواحل مکران عمل می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را بر این مبنا تدوین کرده‌ایم.

رئیس سازمان شیلات از آلودگی دریا و فعالیت‌های غیرقانونی صیادی به عنوان دو چالش یاد کرد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه صید ترال در آب‌های سرزمینی به صورت قانونی نداریم. اما انکار نمی‌کنیم که فعالیت‌های غیر قانونی صید ترال وجود دارد. از این رو از نیروهای مسلح می‌خواهیم با این فعالیت‌ها مقابله کنند.

خون میرزایی یادآور شد: در گذشته مجوز صید ترال در آب‌های سرزمینی ایران وجود داشته اما با دستور رئیس جمهور صید ترال تا 12 مایل از آب های سرزمینی ایران ممنوع شده است.

برچسب ها : اقتصاد دریا شیلات صید ترال

اخبار روز
ضمیمه