تاریخ انتشار:1400/11/5
مشوق‌هایی برای جذب سرمایه گذار به بندر خرمشهر اعمال می‌شود

مشوق‌هایی برای جذب سرمایه گذار به بندر خرمشهر اعمال می‌شود

اقتصاد سرامد - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در بندر خرمشهر با تسهیل کسب و کار و ارائه مشوق‌های لازم به صورت جدی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

به گزارش اقتصاد سرآمد، نورالله اسعدی ظهر امروز سه شنبه در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاران حوزه بندری اظهار کرد: رونق اقتصادی به عنوان هدف اساسی و مشترک بندر خرمشهر با بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران است و سرمایه‌گذاران مرتبط با اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این مسیر گام‌های استواری برداشته‌اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه دریا و بنادر مهمترین مسیر توسعه اقتصادی کشور است، افزود: حوزه بندری و دریایی ظرفیتی برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر خود را موظف به ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران می‌داند، گفت: اشتغال مهمترین مسئله امروز کشور است و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مرتبط با بندر خرمشهر این چالش اجتماعی را با به‌کارگیری نیروهای جوان و بومی به بهترین شکل پاسخ داده‌اند که میزان آن باید افزایش یابد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به برشماری موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران پرداخت و بیان کرد: تحریم‌ها، پدید آمدن قوانین و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و دست‌وپا گیر از جمله موانع مهم و اساسی فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است و در پیش گرفتن مدیریت جهادی تنها راهکار توسعه و رونق در این شرایط است.

اسعدی از قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند، همجواری با کشورهای عراق و کویت و داشتن امکانات و زیرساخت‌های به روز به عنوان ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر یاد کرد و گفت: بر ظرفیت سرمایه‌گذاران برای رونق و توسعه آن تاکید می‌شود.

 

برچسب ها : بنادر گمرک اقتصاد دریا

اخبار روز
ضمیمه