تاریخ انتشار:1400/11/5

ایران و هند سومین مسیر کشتیرانی به چابهار را راهاندازی کردند
اقتصاد سرامد - ایران و هند، یک مسیر جدید کشتیرانی میان چابهار و بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» به منظور انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد کردهاند.جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) گفت نخستین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، ایران و هند، یک مسیر جدید کشتیرانی میان چابهار و بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» به منظور انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد کردهاند.
یک مسیر مستقیم کشتیرانی کانتینری میان بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و دو بندر در غرب هند، بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» ایجاد شده است.
جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) گفت نخستین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.
خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، حمل و نقل کانتینری میان دو کشور از طریق این مسیر را میان 10 تا 15 روز انجام میدهد.
سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حمایت از بازرگانانی که از این خطوط استفاده میکنند، مشوقهای تعرفهای لازم و تسهیلات بر عوارض و هزینه های حمل و نقل ارائه خواهد داد.
هند قبلا خطوط کشتیرانی دیگری میان چابهار و بنادر هندی بمبئی و موندرا در سال 2017 ایجاد کرده بود. در ژانویه 2019، دومین مسیر کشتیرانی مستقیم افتتاح شد.
این مسیر از بمبئی، موندرا، کاندلا، چابهار گذر کرده و در نهایت به بندرعباس در جنوب ایران میرسد. هند از این مسیرهای کشتیرانی برای انتقال کالا به افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه استفاده میکند.
هند از طریق بندر چابهار میتواند پاکستان را دور بزند و کالا به افغانستان و آسیای میانه ارسال کند و افغانستان نیز میتواند از طریق دریا به هند متصل شود.
ایران پروژهای برای نصب و راهاندازی تجهیزات مدرن بارگیری و تخلیه بار از جمله جرثقیلهای بندری متحرک در بندر شهید بهشتی در چابهار به هند داده است.
نخستین نشست سه جانبه ایران- هند- ازبکستان در ماه گذشته برای توسعه مسیرهای ارتباطی با کشورهای آسیای میانه برگزار شد.
یک مسیر مستقیم کشتیرانی کانتینری میان بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و دو بندر در غرب هند، بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» ایجاد شده است.
جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) گفت نخستین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.
خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، حمل و نقل کانتینری میان دو کشور از طریق این مسیر را میان 10 تا 15 روز انجام میدهد.
سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حمایت از بازرگانانی که از این خطوط استفاده میکنند، مشوقهای تعرفهای لازم و تسهیلات بر عوارض و هزینه های حمل و نقل ارائه خواهد داد.
هند قبلا خطوط کشتیرانی دیگری میان چابهار و بنادر هندی بمبئی و موندرا در سال 2017 ایجاد کرده بود. در ژانویه 2019، دومین مسیر کشتیرانی مستقیم افتتاح شد.
این مسیر از بمبئی، موندرا، کاندلا، چابهار گذر کرده و در نهایت به بندرعباس در جنوب ایران میرسد. هند از این مسیرهای کشتیرانی برای انتقال کالا به افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه استفاده میکند.
هند از طریق بندر چابهار میتواند پاکستان را دور بزند و کالا به افغانستان و آسیای میانه ارسال کند و افغانستان نیز میتواند از طریق دریا به هند متصل شود.
ایران پروژهای برای نصب و راهاندازی تجهیزات مدرن بارگیری و تخلیه بار از جمله جرثقیلهای بندری متحرک در بندر شهید بهشتی در چابهار به هند داده است.
نخستین نشست سه جانبه ایران- هند- ازبکستان در ماه گذشته برای توسعه مسیرهای ارتباطی با کشورهای آسیای میانه برگزار شد.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر چابهار
اخبار روز
-
با مشارکت بخش خصوصی» تقدیر از مشارکت بخش خصوصی در بازسازی ذخایر خلیج فارس
-
بازدید معاون رئیس جمهور از بندر بوشهر
-
صادرات بیش از ۲۳ میلیون تُن کالا از بندر شهید رجایی
-
بررسی ظرفیتهای شیلاتی و گردشگری اردیموسی
-
شیلات ایران میزبان دوره تخصصی بازچرخانی آب و امنیت زیستی در آبزیپروری
-
راه آهن اردبیل- میانه و چابهار-زاهدان تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد
-
صدور پروانه تأسیس شهرکهای مسکونی دولتی پرنیان ۲ و ۳ قم
-
شهر لجستیک تهران پروژهای با ابعاد فراملی در توسعه حملونقل کشور است
-
اتصال شبکه حملونقل ریلی ایران و عراق از مهمترین محورهای همکاریهای فیمابین است
-
سالنگار تحلیل دریایی ایران منتشر شد
-
همکاری و همراهی امروز سران و مسئولان قوا فرصتی مغتنم در راستای ایجاد رشد اقتصادی است
-
برنامه کوتاه مدت دولت برای بهبود شرایط اقتصادی
-
آغاز پرداخت وام ۵۰ میلیونی بدون ضامن «دیجیپی» با پشتوانه بانک صادرات ایران
-
فرصت جدید برای ترانزیت ریلی ایران
-
رفع چالش دیرینه کارکنان راهآهن در دستور کار سازمان امور اداری و استخدامی
-
نگاهی به تمهیدات ایمنی و کنترل تردد در تنها بندر اقیانوسی ایران
-
همایش تخصصی کارگروه نظارت عالیه بر نحوه فعالیت پایانه داران بندری برگزار شد
-
احداث ۲۵۳ بیمارستان توسط سازمان مجری در سراسر کشور
-
افزایش صدور اسناد و کارتهای دریانوردی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
-
استانداردهای ریلی، تضمین ایران برای حمل بار ارزان، سریع و ایمن در کریدور شمال- جنوب