تاریخ انتشار:1400/11/6
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شیلات خوزستان/تولیدات شیلات افزایش یابد

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شیلات خوزستان/تولیدات شیلات افزایش یابد

اقتصاد سرامد - استاندار خوزستان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شیلات تاکید کرد و گفت: مقرر شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه شود.

به گزارش اقتصاد سرآمد، صادق خلیلیان ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد توسعه شیلات خوزستان بر افزایش بهره‌وری وضع موجود و تکمیل طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و به همه دستگاه‌های اجرایی دستور داد که سیاست‌گذاری‌های خود را در این راستا قرار دهند.

استاندار خوزستان افزود: در این جلسه تصمیم بر تسریع و به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام موجود گرفته شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه تولیدات شیلات خوزستان اکنون در مجموع ۱۴۰ هزار تن است، تاکید کرد: باید بتوان از ظرفیت‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس در دریای بیکرانی که در اختیار ما قرار دارد، استفاده کنیم.

استاندار خوزستان افزود: امکان پرورش ماهی در قفس در برخی از مناطق در حوضچه‌های آب پشت سد بندها وجود دارد؛ همچنین در خوزستان تالاب‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت تولید شیلاتی آن‌ها بهره‌مند شویم.

خلیلیان بیان کرد: در این راستا می‌توان تا ۳۰ درصد بهره‌وری تولید شیلات را در واحدهای موجود افزایش داد و این اقدامات می‌تواند ما را به حدود تولید یک سوم بیشتر از وضعیت تولید کنونی شیلات در کمتر از مدت یک سال برساند.

استاندار خوزستان گفت: این موضوعات، یک هدف‌گذاری کوتاه مدت است تا بتوانیم میزان تولید شیلات را از ۱۴۰ هزار تن به بالای ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

برچسب ها : شیلات خوزستان اقتصاد دریا

اخبار روز
ضمیمه