تاریخ انتشار:1400/11/7
نقش گمرک در حفاظت از مرز‌های اقتصادی کشور

نقش گمرک در حفاظت از مرز‌های اقتصادی کشور

اقتصاد سرامد - نقش گمرک در حفاظت از مرز‌های اقتصادی کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار اصفهان در جمع کارکنان گمرک با بیان اینکه امروز وظیفه گمرک متفاوت‌تر از سابق است گفت : گمرک در حفظ و حراست از مرز‌های اقتصادی کشور، حمایت از تولیدات داخلی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر ترانزیت کالا، کنترل ارز و در مجموع رفاه عمومی، خدمات قابل توجهی را به همه مردم و به ویژه فعالان اقتصادی در حوزه صادرات و واردات ارائه می‌کند.

به گزارش اقتصاد سرآمد، سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه باید در صحنه تجارت به گمرک با چشم درآمد زا نگاه نکرد افزود: در این شرایط اقتصادی و تحریم‌ها گمرک اصفهان توانسته با تعامل در مسیر شکوفایی اقتصادی تلاش کند.

وی با بیان اینکه گمرک به عنوان یک نهاد اقتصادی تسهیل گر نقش کلیدی در توسعه صادرات دارد گفت: از گمرک استان انتظار می‌رود متفاوت‌تر از قبل عمل کند و در تمامی حوزه‌های کاری پیش رو باشد.

مدیر کل گمرک استان اصفهان هم با اشاره به اینکه درآمد گمرک استان از ابتدای سال تاکنون هفت هزار میلیارد و ۵۶ میلیون ریال بوده گفت: که این میزان ۱۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
رسول کوهستانی افزود: در این مدت ۲۴۱ فقره مجوز ورود موقت به ارزش ۲۶ میلیون دلار صادر شده است.

وی گفت: استان اصفهان بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی فعال دارد که این موضوع توانسته اصفهان را در جایگاه ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و تولید قرار دهد.

 

برچسب ها : اقتصاد دریا گمرک تولید داخلی

اخبار روز
ضمیمه