تاریخ انتشار:1400/11/24
نمایشگاه صنعت نفت اهواز تبلور باور ایرانی

نمایشگاه صنعت نفت اهواز تبلور باور ایرانی

اقتصاد سرامد - شیدا آریایی پور، کارشناس نفت و انرژی و پژوهشگر نوشت: نمایشگاه صنعت نفت اهواز با رویکرد حمایت از تولید داخل و با حضور نزدیک به 220 شرکت داخلی به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در تاریخ های 17 تا 20 بهمن ماه جاری در اهواز برگزار شد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، در این نمایشگاه که تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان داخلی حضور داشتند، بخش اعظمی از سازندگان داخلی با ارائه دستاوردهای خود در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت نشان دادند که حرف های زیادی برای گفتن دارند.

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حاشیه این نمایشگاه طی سخنانی با اشاره به اینکه موفقیت های حاصل در این نمایشگاه به برکت استقلال ملی است خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه قراردادهای زیادی بین شرکت های مختلف داخلی با بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان منعقد شد که امیدواریم موجب بالارفتن ظرفیت تولید در صنعت نفت کشور باشد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه نزدیک به 10 قرارداد بین شرکت های نفتی با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد تصریح کرد: بسیاری از قطعات مهم حوزه صنعت نفت در داخل تولید می شود که امیدواریم در این زمینه به خودکفایی کامل برسیم.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نمایشگاه با بیان اینکه روحیه خودباوری در کشور به برکت انقلاب اسلامی ایران رو به افزایش است، نمایشگاه نفت اهواز را یکی از این برکات دانست و گفت: باوجود تحریم های ظالمانه غرب اما به لطف خدا امروز شاهد هستیم که این نمایشگاه تخصصی با حضور شرکت های ایرانی برگزار شد و خارجی ها در آن نقشی ندارند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و شرکت های متخصص داخلی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و حمایت های قانونی و لازم را انجام خواهد داد.


 

برچسب ها : اقتصاد دریا نفت دانش بنیان

اخبار روز
ضمیمه