تاریخ انتشار:1400/12/5
انهدام باند قاچاق سازمان‌یافته سوخت در بندر کلاهی میناب

انهدام باند قاچاق سازمان‌یافته سوخت در بندر کلاهی میناب

اقتصاد سرامد - هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب خبر داد.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، مجتبی قهرمانی صبح امروز (۵ اسفندماه) اعلام کرد: در راستای مأموریت ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان، طی یک عملیات ضربتی توسط نیروهای دریابانی، یک باند قاچاق سازمان یافته سوخت در بندر کلاهی میناب، شناسایی و منهدم شد.

عالی ترین مقام قضائی در هرمزگان اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، مأموران پایگاه دریابانی بندر کلاهی پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در منتهی الیه غرب دریای عمان، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳ نفر از اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در جریان این عملیات، تصریح کرد: افراد دستگیر شده با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و طی مراحل دادرسی در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی همچنین با بیان اینکه مرتکبین قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا؛ شناورهای دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر امنیتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبین چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

برچسب ها : اقتصاد دریا قاچاق سوخت

اخبار روز
ضمیمه