تاریخ انتشار:1400/12/7
رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور

اقتصاد سرامد - میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر مالکیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن ماه امسال، معادل ۱۴۰ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۰ تن بود که در قیاس با میزان ۱۱۷ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۸۱ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، میزان تخلیه کالاهای نفتی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ در بنادر مالکیتی ۱۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۳۶۸ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۴۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۲۲۸ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۹۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۵ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۰ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۲۱ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.
 
میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری معادل ۳۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۴۷ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۴۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۳۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۷ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۶۸۴ تن بود.
 
میزان بارگیری کالاهای نفتی در مدت مذکور در قیاس با ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹ رشد ۳۰ درصدی، کالاهای غیرنفتی رشد ۱۰ درصدی و مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.
 
جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۵۱ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۱۵ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۸۸ میلیون و ۲۱۵ هزار  و ۳۶۵ تن بود؛‌ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۴۰ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۰ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۱۵ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته است.
 
تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه سال جاری معادل ۱ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۰۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۱ میلیون ۶۶۲ هزار و ۲۵۹ TEU طی ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹، رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر واردات

اخبار روز
ضمیمه