تاریخ انتشار:1400/12/11
اتمام بهسازی بنادر صیادی، تجاری و چارک تا ۲۵ اسفندماه

اتمام بهسازی بنادر صیادی، تجاری و چارک تا ۲۵ اسفندماه

اقتصاد سرامد - هرمزگان سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: بهسازی بنادر صیادی، تجاری و چارک براساس برنامه ریزی تا ۲۵ اسفند به اتمام خواهند رسید.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، عزت اله محمدی ظهر امروز (۱۱ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود: دسترسی خودروها برای جابجایی تورهای گردشگری اصلاح شده و تراکم و ترافیک ورودی ترمینال به صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در داخل پایانه مسافربری دریایی کیش نیز بیش از ۶ هزار مترمربع کف سازی و بهسازی شده است، اضافه کرد: سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و مبلمان داخلی ترمینال نیز بهسازی شده است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در خصوص کمربندی بندرچارک عنوان کرد: بندر چارک یکی از بنادر اصلی و پشتیبان جزیره کیش است و طرح جامع بندر چارک نهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع بندر چارک در هفته آینده به تصویب منطقه آزاد کیش خواهد رسید، خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده برنامه‌های ویژه ایام نوروز تا قبل از ۲۰ اسفند به بهره برداری خواهند رسید.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش اظهار کرد: این چشم انداز ۱۰ ساله طراحی شده و تمامی اعتباراتی که برای بهسازی و تغییر و تحولات این بندر براساس برنامه جامع انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح جانمایی بنادر صیادی و تجاری بندر چارک درحال برآورد است و در بودجه سال آینده نیز لحاظ خواهند شد و در سه ماهه اول سال آینده مناقصه اجرای طرح برگزار خواهد شد.

محمدی با اشاره به دو مرحله بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات بندر چارک، ادامه داد: کمیته نوروزی شهر چارک تشکیل شده است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش افزود: با کمک امام جمعه بندرچارک خدمات درمانی ۲۴ ساعته شد و در بحث تعمیرات خودرویی نیز برای گردشگران تهمیداتی در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه یک واحد نانوایی سیار ۲۴ ساعته نیز در بندرچارک برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران راه اندازی شده است، تصریح کرد: با کمک مخابرات کیش فیبر نوری به بندر چارک متصل شده است و ۱۰ وب کیوسک برای خرید بلیت شناورهای مسافربری دایر شده است.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر توسعه تجاری

اخبار روز
ضمیمه