تاریخ انتشار:1400/12/15
تردد شناورهای بزرگ و کوچک ایران به بنادر قطر تسهیل می‌شود

تردد شناورهای بزرگ و کوچک ایران به بنادر قطر تسهیل می‌شود

اقتصاد سرامد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: با اقدامات صورت گرفته، تردد شناورهای بزرگ و کوچک ایران به بنادر قطر تسهیل می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، علی اکبر صفایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات مالکان شناورهای سنتی و صیادی در استان بوشهر تلاش جدی داریم.

وی اتخاذ تمهیدات مناسب برای تخصیص سوخت یارانه‌ای شناورهای گردشگری را ضروری دانست و اضافه کرد: جام جهانی قطر فرصت بسیار خوبی برای شناورهای گردشگری و مسافری ایران است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به امضای اسناد تفاهم همکاری بین ایران و قطر در حوزه حمل و نقل خاطرنشان کرد: با امضای سند همکاری، تردد شناورهای بزرگ و کوچک ایران به بنادر قطر تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه همکاری‌های اقتصادی و روابط تجاری با کشورهای همسایه در دستور کار است و در سفر رئیس جمهور به کشور قطر سه سند جامع و مهم همکاری به امضا رسید که تردد شناورهای بزرگ و کوچک ایران به بنادر قطر را تسهیل می‌کند.

صفایی با اشاره به تاکید امیر قطر برای استفاده از ظرفیت‌های ایران در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و جزیره کیش بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در بندر بوشهر باید با سرعت بالایی دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر، به‌عنوان یک ظرفیت محوری و تأثیرگذار در منطقه، تأسیسات زیربنایی و جاده دسترسی انجام شده است.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر گردشگری

اخبار روز
ضمیمه