تاریخ انتشار:1400/12/15
انتقال کالا از بنادر ایران به کشورهای همسایه ۲۰۰ درصد افزایش یافت

انتقال کالا از بنادر ایران به کشورهای همسایه ۲۰۰ درصد افزایش یافت

اقتصاد سرامد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رونق فعالیت‌های تجاری بنادر خبر داد و گفت: در راستای افزایش ارتباط تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی و تعامل با همسایگان ترانزیت کالا در برخی مسیرها ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، علی اکبر صفایی ظهر امروز در بازدید از بندر بوشهر و طرح توسعه جزیره نگین با بیان اینکه برگزاری جام جهانی در قطر موضوع بسیار مهمی است اظهار داشت: در هفته‌های آینده در جزیره کیش وزرای حمل و نقل قطر و راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسئولان نهادها و دستگاه‌های مربوط در جلسه‌ای راه‌های حمایت ایران از جام جهانی قطر را بررسی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سفر رئیس جمهور به قطر را نقطه عطف تاریخی در همکاری مشترک 2 کشور دانست و بیان کرد: این سفر در عرصه حمل و نقل دریایی نقش مهم و موثر داشت و در این راستا 3 سند در حوزه سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد که در رفع بسیاری مشکلات راهگشا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اجرایی شدن این اسناد آثار اقتصادی مفید برای کشور دارد تصریح کرد: در سال‌های گذشته شناورها تجاری مشکلات بسیاری در تردد به قطر داشتند که امضای سند حمل و نقل دریایی بین 2 کشور گام مهمی در توسعه روابط است و مشکلات تردد دریایی بین 2 کشور به‌زودی برطرف می‌شود.

صفایی از آغاز مراحل مطالعاتی یک طرح بزرگ بندری خبر داد و بیان کرد این طرح مطالعه دسترسی زمینی به کشور قطر است که وزارت راه و شهرسازی متولی اجرا آن است.

وی نقش مهم استان بوشهر در عرصه زیرساخت‌های بندری مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: استان بوشهر با داشتن بنادر متعدد، طرح‌های توسعه مجتمع بندری نگین و بنادر خارگ و عسلویه از مجموعه‌های مهم حوزه دریانوردی کشور است که حجم عظیمی از ترافیک دریایی کشور را در کالا‌های نفتی و غیرنفتی به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرا طرح توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: طرح‌های زیرساختی در بنادر شمالی استان بوشهر سرعت می‌گیرد و در این سفر بازنگری و اصلاحات بخشی از مطالعات این بنادر مورد توجه قرار می‌گیرد و در کوتاه مدت مشکلات برطرف می‌شود.

صفایی باتأکید بر تسریع اجرا طرح توسعه مجتمع بندری نگین به‌عنوان پسکرانه بندر بوشهر خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته با کاهش ورود کالا به بندر بوشهر از رونق این بندر کاسته شد، اما با گشایش‌های ایجاد شده در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های همسایه شاهد افزایش ترافیک و تردد دریایی در زمینه صادرات و واردات دریایی هستیم.

وی در حوزه فعالیت‌های نفتی، صادرات نفت خام از 1.5 میلیون بشکه فراتر رفته است، گفت: مجموعه بنادر استان بوشهر در حال پشتیبانی از این فعالیت‌ها است تا صادرات مواد نفتی و نفت خام به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش 22 درصدی صادرات و واردات در بندر بوشهر نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این مهم نوید بخش روز‌های بهتر برای این بندر است.

صفایی با اشاره به افزایش 200 درصدی انتقال کالا از بنادر ایران به مرزهای کشورهای همسایه افزود: در راستای افزایش ارتباط تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی و تعامل با همسایگان شاهد افزایش 200 درصدی انتقال کالا از بنادر به مرز‌ها در ماه‌های اخیر هستیم و این نوید دهنده رونق اقتصادی است که با کمک همه جانبه دولت ضمن افزایش رونق تجارت دریایی شاهد توسعه زیربنا‌ها و زیرساخت‌های بندری هم خواهیم بود.

برچسب ها : اقتصاد دریا سازمان بنادر صادرات

اخبار روز
ضمیمه