تاریخ انتشار:1400/12/21
واردات ۴۷۰ هزار تن گندم و روغن از طریق بنادر مازندران

واردات ۴۷۰ هزار تن گندم و روغن از طریق بنادر مازندران

اقتصاد سرامد - ۴۷۰ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی از آغاز امسال تاکنون با ۱۰۴ فروند کشتی از طریق بنادر مازندرن وارد کشور شد.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، واردات ۴۷۰ هزار تن گندم و روغن از طریق بنادر مازندرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ۳۷۰ هزار تن گندم و ۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی امسال از طریق بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار وارد استان شد که ۳۱۶ هزار تن از گندم آن از طریق بندر امیرآباد، ۳۶ هزار تن گندم از طریق بندر نوشهر و ۱۸ هزار تن نیز از طریق بندر فریدونکنار صورت پذیرفت.

عباسعلی وفائی نژاد در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز افزود: از ۱۰۰ هزار تن روغن وارد شده به استان در سالجاری ۸۵ هزار تن از طریق بندر امیرآباد و ۱۵ هزار تن از طریق بندر نوشهر انجام شد.

او گفت: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور حفظ ذخایر استراتژیک توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و وارد کشور می‌شود.

وفائی نژاد با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی گندم و روغن خام در استان مازندران افزود: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح  است.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر مازندران

اخبار روز
ضمیمه