تاریخ انتشار:1400/12/23
ضرورت ایجاد کریدور ایمن برای نجات کشتی های تجاری گیرافتاده در دریای سیاه
اقتصاد سرامد - نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی در تشریح موضوعات مورد بررسی در نشست فوقالعاده ۲ روزه آیمو، گفت: بررسی مساله جنگ روسیه و اوکراین، امنیت و ایمنی در دریای سیاه و دریای آزوف از مهمترین مواردی بود که در این جلسه مدنظر قرار گرفت.
به گزارش اقتصاد سرآمد، ماندانا منصوریان با اشاره به اینکه شورای آیمو نشست ۲ روزه فوق العاده ای را برای بررسی موضوعات روسیه و اوکراین و امنیت و ایمنی در دریای سیاه و دریای آزوف به صورت اضطراری ترتیب داد، اظهار کرد: از مهمترین مواردی که شورا مصوب کرد ایجاد یک کریدور ایمن آبی safe blue maritime corridor برای نجات کشتی های تجاری بود که در دریای سیاه گیر افتاده اند تا شاهد عبور ایمن دریانوردان آنها از منطقه باشیم.
وی ادامه داد: دبیرکل آیمو موظف شد تا با اولویت تام و با ارتباط ذی نفعان و صنایع دریانوردی ایجاد این کریدور ایمن را پیگیری کند.
نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی بیان کرد: توصیه به افسران کنترل و بازرسی در رابطه با نگاه سهل گیرانه تر به گواهینامه های کشتی ها و دریانوردان که به علت شرایط موجود نتوانسته اند گواهینامه خود را تمدید کنند از دیگر مواردی بود که مورد تصویب قرار گرفت.
منصوریان با اشاره به اینکه از کشورها درخواست شد تا مطمئن شوند حقوق و حق الزحمه دریانوردان حاضر در آب های دریای سیاه و دریای ازوف به طور کامل پرداخت می شود و شرایط بازگشت آنها به وطن خود نیز مهیا است، تاکید کرد: موضوع برخورد واقع گرایانه در خصوص کنترل و بازرسی کشتی ها از دیگر مواردی بود که مدنظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: دبیرکل آیمو موظف شد تا با اولویت تام و با ارتباط ذی نفعان و صنایع دریانوردی ایجاد این کریدور ایمن را پیگیری کند.
نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی بیان کرد: توصیه به افسران کنترل و بازرسی در رابطه با نگاه سهل گیرانه تر به گواهینامه های کشتی ها و دریانوردان که به علت شرایط موجود نتوانسته اند گواهینامه خود را تمدید کنند از دیگر مواردی بود که مورد تصویب قرار گرفت.
منصوریان با اشاره به اینکه از کشورها درخواست شد تا مطمئن شوند حقوق و حق الزحمه دریانوردان حاضر در آب های دریای سیاه و دریای ازوف به طور کامل پرداخت می شود و شرایط بازگشت آنها به وطن خود نیز مهیا است، تاکید کرد: موضوع برخورد واقع گرایانه در خصوص کنترل و بازرسی کشتی ها از دیگر مواردی بود که مدنظر قرار گرفت.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر اوکراین
اخبار روز
-
پیشنهاد اصلاح ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم ارائه شده است
-
توسعه کنترل کیفیت پروژههای عمرانی با ۱۰۴۰ واحد آزمایشگاهی در سراسر کشور
-
آغاز پیگیری مشکلات جزیره کیش پس از سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی
-
تسریع در آمادهسازی زیرساختهای منطقه آزاد قصرشیرین
-
تدوین سند بهره وری شاخص های اختصاصی سازمان شیلات ایران
-
تقدیر نماینده رئیس جمهور از عملکرد بندرامام در تأمین کالاهای اساسی و جذب سرمایهگذاری
-
شیلات و نهادهای نظارتی در مسیر پایداری تولید
-
نشست هماندیشی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با معتمدین و فعالان اقتصادی بندرلنگه
-
صالحیامیری وارد ریاض شد
-
شهرسازی مسئولانه، ضرورتی حیاتی برای تابآوری و توسعه پایدار است
-
نهضت مدرسه سازی در وزارت راه و شهرسازی
-
تحول در ایمنی دریانوردی با جعبه سیاه کشتی
-
رویش چراغ خاموش سازهها در ساحل مُکَسَر
-
برنامهریزی دولت چهاردهم برای توسعه روستاهای ساحلی
-
چشمانداز گرانی گاز LNG در فصل سرمای اروپا
-
«سیاستهای کلی دریامحور» در دو راهی اجرا !
-
لنجهای چوبی ایران در خطر انقراض
-
پروژه بزرگ آبرسانی از سد قوچم به شهر دهگلان با دستور رئیس جمهور به بهرهبرداری رسید
-
نمایش توانمندیها و فرصتهای سرمایهگذاری مناطق آزاد در رویداد کیش اینوکس 2025
-
آغاز فصلی نو در توسعه فناوری و اقتصاد دانشبنیان مناطق آزاد کشور
