تاریخ انتشار:1400/12/24
نرخ حملونقل کانتینری در بنادر چین افزایش مییابد
اقتصاد سرامد - تعداد کشتیهای کانتینری که در نزدیکی چینگدائو، یکی از بزرگترین بنادر چین منتظر ماندند همچنان در حال افزایش است، زیرا این کشور سیاستهای مقابله با کووید-صفر خود را دو برابر و تاخیرهای بیشتری را به زنجیره تامین جهانی پرتنش اضافه میکند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، حدود ۷۰ کشتی روز دوشنبه (۱۴ مارس) در نزدیکی بندر چینگدائو در شاندونگ مشاهده شدند که تقریبا دو برابر تعداد آنها در پایان فوریه بود به همین دلیل انتظار میرود افزایش تاخیر در چین و سایر نقاط چین باعث افزایش نرخ حملونقل شود.
در حالی که معمولا پس از تعطیلات سال نو چینی تعداد کشتیهایی که به دنبال ورود به چین هستند، افزایش مییابد امسال به دلیل قرنطینههایی که با هدف مهار شیوع ویروس جدید کرونا انجام میشود، حجم آن تشدید خواهد شد.
سالمون آیدان لی، از شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی (Wood Mackenzie) گفت: « شیوع ویروس در مناطق مختلف چین افزایش مییابد و اقدامات قرنطینه چندان موثر به نظر نمیرسد زیرا قابلیت انتقال سویههای جدید بالاتر است و این مورد ما را با مشکل مواجه خواهد کرد، وضعیتی که در چند روز گذشته در چینگدائو بدتر شده است.»
وی افزود: به دلیل تاخیرهای روزافزون میتوان انتظار داشت که نرخ کرایهها افزایش یابد.
همچنین تعداد کشتیها در بنادر شانگهای، نینگبو و ژوشان در حال افزایش است در حالی که یک هفته پیش تعداد کشتیها ۲۴۳ بود اکنون ۲۶۲ کشتی در آنجا شمارش شده است. البته این وضعیت در شنژن و هنگکنگ کمی کاهش یافته و از ۲۰۸ کشتی در ۷ مارس به ۱۶۲ فروند نزول کرده است.
گسترش سریع سویه امیکرون در چین، فشار را بر زنجیرههای تامین که از قبل تحت فشار تهاجم روسیه به اوکراین قرار گرفتند را افزایش میدهد.
خطوط کشتیرانی مانند مولر-مرسک (AP Moller-Maersk) خدمات خود به روسیه را لغو کرده و برخی از محمولههای ریلی از چین به اروپا متوقف شدهاند.
چین شهر شنژن و استان جیلین را در آخرین تلاش برای مهار بیماری همهگیر که فناوری و تولید خودرو را تهدید میکند، مسدود کرده است.
بندر کانتینری یانتیان، بزرگترین بندر شنژن اعلام کرد که عملیات بهطور عادی ادامه دارد. سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید صفر منجر به بسته شدن نسبی چندین بندر در سال گذشته شده که نگرانیها در مورد اختلال در زنجیره تامین و افزایش متعاقب آن هزینههای تولید را تشدید کرده است.
افزایش قیمتهای جهانی نفت و گاز به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، خطرات تورمی را در چین افزایش میدهد زیرا هزینههای کارخانه همچنان بالاست.
در حالی که معمولا پس از تعطیلات سال نو چینی تعداد کشتیهایی که به دنبال ورود به چین هستند، افزایش مییابد امسال به دلیل قرنطینههایی که با هدف مهار شیوع ویروس جدید کرونا انجام میشود، حجم آن تشدید خواهد شد.
سالمون آیدان لی، از شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی (Wood Mackenzie) گفت: « شیوع ویروس در مناطق مختلف چین افزایش مییابد و اقدامات قرنطینه چندان موثر به نظر نمیرسد زیرا قابلیت انتقال سویههای جدید بالاتر است و این مورد ما را با مشکل مواجه خواهد کرد، وضعیتی که در چند روز گذشته در چینگدائو بدتر شده است.»
وی افزود: به دلیل تاخیرهای روزافزون میتوان انتظار داشت که نرخ کرایهها افزایش یابد.
همچنین تعداد کشتیها در بنادر شانگهای، نینگبو و ژوشان در حال افزایش است در حالی که یک هفته پیش تعداد کشتیها ۲۴۳ بود اکنون ۲۶۲ کشتی در آنجا شمارش شده است. البته این وضعیت در شنژن و هنگکنگ کمی کاهش یافته و از ۲۰۸ کشتی در ۷ مارس به ۱۶۲ فروند نزول کرده است.
گسترش سریع سویه امیکرون در چین، فشار را بر زنجیرههای تامین که از قبل تحت فشار تهاجم روسیه به اوکراین قرار گرفتند را افزایش میدهد.
خطوط کشتیرانی مانند مولر-مرسک (AP Moller-Maersk) خدمات خود به روسیه را لغو کرده و برخی از محمولههای ریلی از چین به اروپا متوقف شدهاند.
چین شهر شنژن و استان جیلین را در آخرین تلاش برای مهار بیماری همهگیر که فناوری و تولید خودرو را تهدید میکند، مسدود کرده است.
بندر کانتینری یانتیان، بزرگترین بندر شنژن اعلام کرد که عملیات بهطور عادی ادامه دارد. سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید صفر منجر به بسته شدن نسبی چندین بندر در سال گذشته شده که نگرانیها در مورد اختلال در زنجیره تامین و افزایش متعاقب آن هزینههای تولید را تشدید کرده است.
افزایش قیمتهای جهانی نفت و گاز به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، خطرات تورمی را در چین افزایش میدهد زیرا هزینههای کارخانه همچنان بالاست.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر تجارت جهانی
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند