تاریخ انتشار:1400/12/25
وزش باد با بیش از ۵۰ کیلومتر سرعت در بنادر غربی هرمزگان

وزش باد با بیش از ۵۰ کیلومتر سرعت در بنادر غربی هرمزگان

اقتصاد سرامد - کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت باد در ساعات شب و در بنادر غربی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و دریا مواج خواهد بود.

به گزارش اقتصاد سرآمد، سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر باد در بنادر غربی هرمزگانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز تا ساعات ظهر، وضعیت جوی و دریایی استان نسبتا آرام و از ساعات بعدازظهر و شب در مناطق دریایی استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

وی گفت: پدیده شاخص مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید شمال غربی خواهد بود که از ساعات ابتدایی شب از بنادر غربی استان آغاز خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا و جمعه ۲۷ اسفند در مناطق دریایی استان وزش باد شدید و دریا مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود، سرعت باد در روز‌های یاد شده بویژه در بنادر غربی گاه تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲۵۰ سانتیمتر نیز خواهد رسید.

مجتبی حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود با توجه به ناایمن شدن دریا در محدوده سواحل استان و همچنین مناطق فراساحلی از ساعات شب از هرگونه تردد دریایی بویژه در بنادر غربی استان خودداری شود و تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان انجام شود.

وی گفت: ۲۸ اسفند از شدت باد در تنگه‌ی هرمز و از روز یکشنبه ۲۹ اسفند در خلیج فارس و دریای عمان کاسته خواهد شد.

حمزه نژاد تصریح کرد: از لحاظ دمایی امروز نیز شاهد ماندگاری هوای نسبتا گرم خواهیم بود، از روز پنجشنبه در غالب نقاط کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

برچسب ها : اقتصاد دریا وضعیت هوا بنادر

اخبار روز
ضمیمه