تاریخ انتشار:1400/12/29
آمادگی بنادر و دریانوردی مازندران برای خدمات رسانی به مسافران

آمادگی بنادر و دریانوردی مازندران برای خدمات رسانی به مسافران

اقتصاد سرامد - اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با ۲ هزار و ۱۴۶ فروند انواع شناور‌های دریایی برای خدمات رسانی به مسافران آمادگی دارد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، آمادگی بنادر و دریانوردی مازندران برای خدمات رسانی به مسافرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ۲ هزار و ۱۴۶ فروند انواع شناور‌های دریایی بویژه قایق و جت اسکی هویت‌دار آماده ارائه خدمات به مسافران و علاقه‌مندان به گشت‌های دریایی در محدوده دریایی استان هستند.

ابوطالب گرایلو با بیان اینکه یک هزار و ۵۷ فروند از این تعداد شناور‌های آماده خدمت را جت اسکی تشکیل می‌دهد، افزود که بقیه هم انواع قایق هستند.

وی تصریح کرد: ظرفیت هشت فروند از شناور‌های آماده ارائه خدمات گشت دریایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ صندلی است که در ساحل شهرستان بابلسر فعالیت دارند و بقیه شناور‌های تفریحی و ساحلی نیز در قالب ۸۵ ایستگاه گردشگری از محدوده رامسر تا خزر آباد ساری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه نوشهر آماده ارائه خدمات هستند.

به گفته وی محدوده ساحلی رامسر تا خزر آباد به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت‌های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب‌های ساحلی استان را هم اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر عهده دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین از فعال بودن دو اکیپ نظارتی و بازرسی از ایستگاه‌های گردشگری دریایی در سطح آب‌های ساحلی استان خبر داد و گفت: این تیم‌های نظارتی یکی در شرق و دیگری در غرب مازندران بر نحوه فعالیت ۸۵ ایستگاه گردشگری دریایی نظارت دارند و پس از تهیه گزارش‌های روزانه در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، فعالان این ایستگاه‌ها برابر قانون با آنان برخورد می‌کنند.

گرایلو خاطر نشان کرد: حک شدن پلاک و و یا برچسب بر بدنه قایق و جت اسکی، همراه داشتن گواهینامه ایمنی معتبر و نیز جلیقه‌های نجات به اندازه مورد نیاز در ایستگاه‌های گردشگری دریایی، نصب پارچه نوشته با مضمون رعایت نکات زیست محیطی و جلوگیری از دور ریختن زباله در دریا، نصب سطل‌های زباله، پرهیز از گشت‌های دریایی در تاریکی، خودداری از گشت‌های دریایی در زمان مواج بودن دریا حتی به اصرار مسافر از مواردی است که باید در این ایستگاه‌های گردشگری دریایی رعایت شود و درصورت عدم رعایت موارد مذکور از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران به مسافران و علاقه‌مندان به گشت‌ها و تفریحات دریایی در مازندران توصیه کرد از سوار شدن در قایق‌ها و جت اسکی‌های فاقد پلاک ثبتی و امکانات و تجهیزات ایمنی بپرهیزند و درصورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به شماره ۱۵۵۰ به مرکز جست و جو نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر گزارش دهند.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر نوروز

اخبار روز
ضمیمه