تاریخ انتشار:1401/1/3
تدوین طرح جامع برای جزیره هرمز/ ایجاد بندر هرمز در دستورکار سازمان‌ بنادر

تدوین طرح جامع برای جزیره هرمز/ ایجاد بندر هرمز در دستورکار سازمان‌ بنادر

اقتصاد سرامد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد بندر در جزیره هرمز بر اساس طرح جامع خبر داد و گفت: قرار است این بندر به نام "شهیده فاطمه نیک" نامگذاری شود.

به گزارش اقتصاد سرآمد، علی اکبر صفایی در بازدید از جزیره هرمز با اشاره به اینکه این جزیره هرمز یکی از مناطق بسیار زیبا در کشور است، اظهار داشت: اکثر مسافران به استان هرمزگان از این جزیره بازدید می کنند و طی همین شش روز از ۲۵ اسفند تا کنون حدود ۲۵ هزار گردشگر و مسافر دریایی به جزیره هرمز سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه تمامی ساکنان منطقه تلاش می کنند تا مسافران  راحت و به بهترین شکل از این جزیره بازدید کنند، گفت:  همکاران سازمان بنادر و دریانوردی هم در تمامی بنادر کشور که تردد مسافر دریایی دارند تلاش خواهند کرد مردم به سهولت و با حداکثر ایمنی دریایی، سفرهای خود را انجام دهند و مجموعه شناورها و تعاونی ها نیز نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا مردم تا سفر خوبی را تجربه کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: درخصوص جزیره هرمز مذاکرات مختلفی با امام جمعه، بخشداری و سایر مسئولان جزیره صورت گرفته  و برنامه هایی برای بندر جزیره هرمز طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح جامعی برای بندر جزیره هرمز تهیه شده است، گفت: امیدواریم در جلسه با استاندار، بحث تحویل گیری این منطقه و این محوطه بندری هرمز از سازمان شیلات به نتیجه برسد و بتوانیم بندری بسیار خوب و در شان مردم ایران و جزیره هرمز بسازیم و سفرهای دریایی را با سهولت و ایمنی بیشتر نسبت به شرایط کنونی انجام دهیم.

صفایی افزود: این اتفاق موجب خواهد شد شرایط رفاهی و اقتصادی برای مردم منطقه بهبود یابد و بستر مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد شود و در راستای تحقق برنامه اشتغالزایی برای دولت انقلابی و مردمی گام برداریم.

وی در مورد نامگذاری بندر هرمز نیز، اعلام کرد: با توجه به پیشنهاد صورت گرفته قرار بر این است که این بندر به نام شهیده بزرگوار "فاطمه نیک" که خود ۹ شهید عزیز را به انقلاب تقدیم کرده است، نامگذاری شود تا اینگونه حداقل بخشی از دین خود برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را ادا کنیم.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر دریانوردی

اخبار روز
ضمیمه