تاریخ انتشار:1401/1/3
اولویت سازمان بنادر در هرمزگان اجرای طرح‌های اشتغال زا و رونق کسب و‌کار و معیشت مردم است

اولویت سازمان بنادر در هرمزگان اجرای طرح‌های اشتغال زا و رونق کسب و‌کار و معیشت مردم است

اقتصاد سرامد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سفر سه روزه خود به استان هرمزگان و بازدید از بنادر این استان، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این دولت و بر اساس سند‌ جامع بنادر ، طرح‌های اولویت داری را در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال کنیم تا ماحصل اجرای این طرحها به توسعه اشتغال، رونق کسب وکار در منطقه منجر شود.

به گزارش اقتصاد سرآمد، "علی اکبر صفایی" در سومین و آخرین روز سفر خود به هرمزگان در نشست با "مهدی دوستی"،استاندار هرمزگان با اشاره به استقبال بی‌سابقه مسافران در پایانه ها و اسکله های گردشگری استان هرمزگان، از زحمات استاندار و ‌ مدیران و دست‌اندرکاران نهادهای عضو ستاد تسهیلات سفرهای دریایی قدردانی کرد. 

وی ادامه داد: هدف ما از سفر به استان هرمزگان، قدردانی از زحمات کارکنان بنادر استان و دست اندارکاران طرح تسهیل سفرهای دریایی و بازدید از بنادر و اسکله‌های و بررسی خواسته ها و مشکلات موجود بود.
معاون وزیر راه گفت: بازدیدهای ما در استان هرمزگان از منطقه انرژی بر پارسیان در غربی ترین نقطه استان آغاز و در ادامه بنادر آفتاب، چارک ، بندرلنگه ،بندر خمیر، پل و لافت ومجموعه بنادر قشم و هرمز ادامه یافت و در به بندر شهید حقانی بندرعباس پایان‌یافت و در این میان،  تصمیم‌‌های مهمی نیز گرفته شد که نتیجه نهایی این تصمیم‌ها به زودی اعلام خواهد شد.  

صفایی یادآور شد: در این سفر سه روزه تلاش کردیم در راستای سیاست‌ های دولت سیزدهم که توجه به مردم در اولویت است، روند خدمات دهی را مورد ارزیابی قرارداده و طرح‌های اولویت دار را در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال کنیم تا رضایت مردم را فراهم کند.

وی ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های دریامحور و اقتصاد دریاپایه، تصریح کرد: برخی از تصمیم‌ها و طرح‌ها در همین سال جدید شروع و برخی طرح‌ها نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا بتوانیم در دولت سیزدهم با یک برنامه‌ریزی‌ منسجم و مدون قدم‌های سازنده‌ای در راستای توسعه طرح‌های دریامحور با هدف‌گذاری کمک به رونق معیشت مردم استان برداریم.

مدیرعامل سازمان بنادر خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که نتیجه و خیر و برکات این بازدیدها و تصمیم‌گیری‌ها در مورد طرح‌های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان به نفع مردم این استان باشد و در انجام این مهم ، همراهی و مساعدت نمایندگان محترم مجلس و مجموعه استانداری قطعا راهگشا خواهد بود . 

صفایی افزود: در نشست‌ با نمایندگان استان، شهردار بندرعباس و اعضای شورای شهر، پیشنهادها و نکاتی در راستای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در حوزه حمل و نقل دریایی استان به ویژه خود شهر بندرعباس مطرح شد که در جمع بندی این سفر بسیار موثر است . 

گفتنی است، در دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس، منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان و رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس نیز حضور داشت، بر مشارکت و ایفای نقش سازمان بنادر و دریانوردی در بهسازی و توسعه شهر بندرعباس تاکید شد. 

راه‌اندازی ایستگاه‌های اطفا حریق ساحلی، ساخت هنرستان دریایی، تعیین تکلیف اسکله نخل ناخدا ، بخشی از پیشنهادات مطروحه از سوی شرکت کنندگان بود.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر اشتغال

اخبار روز
ضمیمه