تاریخ انتشار:1401/1/7
دو لندینگ‌کرافت در بندر پهل برخورد کردند

دو لندینگ‌کرافت در بندر پهل برخورد کردند

اقتصاد سرامد - مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم از برخورد دو شناور لندینگ‌کرافت در بندر پهل در شامگاه شنبه ششم فروردین خبر داد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، علی گلی‌امینی در تشریح جزییات این خبر گفت: در این حادثه خطای انسانی دخیل بوده و مدیریت خوبی در جداسازی لندینگ کرافت از اسکله صورت نگرفته و لندینگ‌کرافت با درب باز حرکت کرده است.

وی ادامه داد: درب ورودی لندینگ‌کرافت به قسمت عرشه دیواره نگه‌دارنده شناور مجاور برخورد کرده و یک دستگاه خودروی سراتو یک میلیارد ریال خسارت دیده که 300 میلیون ریال از طرف لندینگ‌کرافت و مابقی از طریق بیمه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تمامی مسافران و گردشگران و خودروها از زمان ورود به بنادر مشمول بیمه‌های خسارت و مسوولیت و حوادث قرار می گیرند و درصورت بروز حادثه خسارت جبران خواهد شد.

گلی‌امینی تصریح کرد: مدیریت دریایی به عهده سازمان محترم بنادر و دریانوردی است و هم اکنون با انجام تعمیرات و اجازه اداره بنادر و دریانوردی قشم این شناورها دوباره مشغول به فعالیت هستند.

به گفته گل‌امینی هم اکنون 33 فروند شناور در مسیر دریایی لافت- پهل در حال جابجایی خودروی گردشگران هستند و در بندر لافت امکان پهلوگیری همزمان 13 لندینگ‌کرافت وجود دارد.

مسیردریایی بنادر لافت - پهل یکی از پرترددترین مسیرهای دریایی کشور است و از 25 اسفند ماه 1400 تا 5 فروردین ماه 1401 نزدیک به نیم میلیون نفر گردشگر و 110 هزار خودرو از طریق این مسیر وارد جزیره قشم شدند.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر منطقه ازاد

اخبار روز
ضمیمه