تاریخ انتشار:1401/1/15
واردات گندم از طریق بنادر مازندران آغاز شد
اقتصاد سرامد - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: سال جدید با پهلوگیری ۵ کشتی حامل گندم به وزن بیش از ۲۴ هزار تن در بنادر استان آغاز شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، عباس علی وفائی نژاد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۱۲۹ تن گندم توسط ۵ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد وارد شد و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی گندم در استان حمل گردید.
وی با اشاره به واردات گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۹۱ هزار تن گندم و حدود۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار وارد استان گردید.
وفائی نژاد تصریح کرد: در سال گذشته مجموعا ۹۱ فروند کشتی ۳۳۷ هزار و ۵۲۶ تن گندم را به بندر امیرآباد، ۳۵ هزار و ۵۷۶ تن گندم به بندر نوشهر و ۱۸ هزار و ۴۹۵ تن نیز به بندر فریدونکنار حمل کردند.
وی در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ فروند کشتی ۸۴ هزار و ۶۵۳ تن روغن را به بندر امیرآباد و ۱۵ هزار و ۴۲۸ تن روغن را به بندر نوشهر انتقال دادند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور تامین نیاز مصرفی و حفظ ذخایر استراتژیک ، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری و وارد کشور می شود.
وی با اشاره به واردات گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۹۱ هزار تن گندم و حدود۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار وارد استان گردید.
وفائی نژاد تصریح کرد: در سال گذشته مجموعا ۹۱ فروند کشتی ۳۳۷ هزار و ۵۲۶ تن گندم را به بندر امیرآباد، ۳۵ هزار و ۵۷۶ تن گندم به بندر نوشهر و ۱۸ هزار و ۴۹۵ تن نیز به بندر فریدونکنار حمل کردند.
وی در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ فروند کشتی ۸۴ هزار و ۶۵۳ تن روغن را به بندر امیرآباد و ۱۵ هزار و ۴۲۸ تن روغن را به بندر نوشهر انتقال دادند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور تامین نیاز مصرفی و حفظ ذخایر استراتژیک ، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری و وارد کشور می شود.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر واردات
اخبار روز
-
تغییر نسل و نگاه در مناطق آزاد
-
واگذاری بنادر ماهیگیری؛ گامی مؤثر در چابکسازی دولت و توسعه مشارکت مردمی
-
رهاسازی یک میلیون بچهمیگو در دریای عمان پس از ۸ سال وقفه
-
ریشه عقبماندگی ایران در حملونقل ریلی
-
جامعه دریایی ایران تشنه ایجاد گفتمان ملی
-
پیامدهای راهبردی افزایش تنش در دریای کارائیب
-
منابع آبی تهران غرق در بحران
-
ترسیم آینده اقتصاد شیلات ایران در قشم
-
خیز بلند سازمان بنادر برای توسعه ترانزیت دریایی با روسیه
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
