تاریخ انتشار:1401/1/15
واردات گندم از طریق بنادر مازندران آغاز شد

واردات گندم از طریق بنادر مازندران آغاز شد

اقتصاد سرامد - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: سال جدید با پهلوگیری ۵ کشتی حامل گندم به وزن بیش از ۲۴ هزار تن در بنادر استان آغاز شد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، عباس علی وفائی نژاد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۱۲۹ تن گندم توسط ۵ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد وارد شد و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی گندم در استان حمل گردید.

وی با اشاره به واردات گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۹۱ هزار تن گندم و حدود۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار وارد استان گردید.

وفائی نژاد تصریح کرد: در سال گذشته مجموعا ۹۱ فروند کشتی ۳۳۷ هزار و ۵۲۶ تن گندم را به بندر امیرآباد، ۳۵ هزار و ۵۷۶ تن گندم به بندر نوشهر و ۱۸ هزار و ۴۹۵ تن نیز به بندر فریدونکنار حمل کردند.

وی  در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ فروند کشتی ۸۴ هزار و ۶۵۳ تن روغن را به بندر امیرآباد و ۱۵ هزار و ۴۲۸ تن روغن را به بندر نوشهر انتقال دادند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور تامین نیاز مصرفی و حفظ ذخایر استراتژیک ، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری و وارد کشور می شود.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر واردات

اخبار روز
ضمیمه