تاریخ انتشار:1401/1/15
راه‌اندازی ۲ رشته‌ دریامحور در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی بندرجاسک

راه‌اندازی ۲ رشته‌ دریامحور در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی بندرجاسک

اقتصاد سرامد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک اظهار کرد: پیگیری تصویب رشته‌های مدیریت لجستیک بنادر، مهندسی صنایع شیمیایی و مهندسی عرشه و ناوبری از برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش اقتصاد سرآمد، صفدر قصمی در گفت‌وگویی با تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه پژوهش و فناوری اظهار کرد: چاپ مقالات علمی متعدد در مجلات علمی معتبر و در دست چاپ بودن سه عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی گوشه‌ای از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس شرایط خاص منطقه‌ای و توسعه سواحل مکران در زمینه صنایع شیمیایی و صنایع خلاق بومی فراخوان ایده‌آرا منتشر شد و معرفی پنج ایده برتر در زمینه صنایع شیمیایی، طراحی و ساخت یک نرم افزار مهندسی نفت، جذب یک شرکت در زمینه صنایع دستی و انتخاب سه ایده برتر در زمینه صنایع محلی گزیده‌ای از فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک فعالیت‌های حوزه آموزش این دانشگاه را تشریح و بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه عملکردی پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی جذب دانشجو را داشتیم که با همت همکاران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش جذب دانشجو را شاهد بودیم.

قصمی کیفیت بخشی به امر تدریس، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی استادان، کاهش استادان حق التدریس و اخذ مجوز چهار رشته محل جدید را از فعالیت‌های سال گذشته حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک دانست و اضافه کرد: پیگیری تصویب رشته‌های مدیریت لجستیک بنادر و مهندسی صنایع شیمیایی و مهندسی عرشه و ناوبری از برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال جدید است.

این مسئول، مهم‌ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک در سال پیش رو را اجرای سند آمایش در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و تحقق شعار دانشگاه در خدمت مردم قلمداد کرد.

وی اهم فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی واحد بندر جاسک در سال گذشته را برگزاری جلسه توسط کانون عفاف و حجاب با نودانشجویان و تشریح آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، مسابقات قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان، راهیابی یکی از استادان به مرحله کشوری در رشته حفظ قرآن کریم، ایجاد کانون صنایع خلاق فرهنگی در راستای رویداد گام دوم، مسابقات برخط کتاب خوانی (جهاد تبیین) و وبینار مهدویت ذکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک تدوین سند چشم انداز فرهنگی شهرستان با محور امام جمعه و همکاری دو نفر از اعضای هیئت علمی، برگزاری مسابقات تنیس و فوتبال ساحلی و همایش پیاده روی، کرسی‌های آزاداندیشی و معرفی تیم برتر به استان و برگزاری کارگاه مشاوره با موضوع والدگری در فضای مجازی ویژه خانواده نودانشجویان را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی واحد بندر جاسک در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور بندر جاسک تحصیلات

اخبار روز
ضمیمه