تاریخ انتشار:1401/1/16
نگرانی شرکت های کشتیرانی جهانی از بسته شدن مجدد بندر شانگهای

نگرانی شرکت های کشتیرانی جهانی از بسته شدن مجدد بندر شانگهای

اقتصاد سرامد -  با وجود اینکه فعالیت بنادر چین در مدت قرنطینه ادامه خواد داشت، نگرانی هایی در مورد بروز اختلال مجدد در زنجیره تامین وجود دارد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، خطوط کشتیرانی و شرکت‌های حمل‌ونقل  دریایی  در حال بررسی تأثیر تصمیم چین برای گسترش محدودیت‌های کووید۱۹ و قرنطینه سراسری ۲۶ میلیون نفر از ساکنان شانگهای، جایی که شلوغ‌ترین بندر کانتینری جهان نیز در آن واقع شده، هستند. پس از محدودیت‌های منطقه‌ای محدود، چین اعلام کرد که از ابتدای این هفته تمام بخش شرقی شهر را به مدت پنج روز مسدود می‌کند تا آزمایش و غربالگری گسترده را آغاز کند و به دنبال آن محدودیت‌های مشابهی از پایان هفته به مدت پنج روز در غرب آغاز شود. 

در این اطلاعیه آمده است که کلیه مشاغل به جز خدمات ضروری تعطیل شده و مردم باید در خانه بمانند و خدمات حمل و نقل در سراسر شهر متوقف شود. با این حال، مقامات شهری و بندری اعلام کرده اند که بندر باز می ماند و برخی از کارخانه ها مجوز فعالیت دارند. 

یکی از خدماتی که تحت تاثیر این محدودیت ها قرار می گیرد، تردد کامیون ها به بندر است. مقامات چینی تاکید کردند که کامیون ها به جابجایی محموله ها ادامه خواهند داد. با این حال، اپراتورها بندری معتقدند که بسته شدن جاده ها و برخی مناطق بر کیفیت جابجایی محموله ها به بندر تأثیر گذاشته و عملکرد بندر را محدود خواهد کرد.

در محدودیت های جدید انبارها نیز شامل تعطیلی و تعلیق عملیات می شوند. در این میان خطوط کشتیرانی مرسک گزارش داد که  انبارها در شنژن، نینگبو، شیامن و چینگدائو در حال حاضر فعال بوده و  پایانه ها در بندر شانگهای به طور رسمی باز هستند، با این حال انتظار تاخیر و ازدحام فزاینده کالاها همچنان وجود دارد. 

خطوط کشتیرانی و شرکت‌های حمل‌ونقل  دریایی در سراسر جهان در حال آماده‌سازی برای اختلالات بیشتر در زنجیره تامین جهانی پس از قرنطینه‌های جدید هستند. با پیش بینی ادامه تاخیرها در هفته های آتی و احتمال تمدید قرنطینه در چین، بسیاری از شرکت‌های لجستیکی در تلاش هستند مبدا محموله‌ها را از شانگهای به سایر بنادر تغییر دهند.

برچسب ها : اقتصاد دریا تجارت بنادر

اخبار روز
ضمیمه