تاریخ انتشار:1401/1/16

همکاری ۵ بندر اروپایی برای راه اندازی کریدور سبز
اقتصاد سرامد - ۵ بندر اروپایی در راستای تحقق حمل و نقل دریایی بدون کربن، در طرح راه اندازی یک کریدور سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک مشارکت میکنند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پنج بندر اروپای شمالی اعلام کرده اند که با همکاری مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller به دنبال ایجاد یک کریدور سبز در بخش شمال اروپا و حوزه بالتیک برای تحقق حمل و نقل بدون کربن هستند. این طرح که در نوامبر ۲۰۲۱ ارائه شد، به دنبال همکاری بین بنادر و خطوط کشتیرانی برای ایجاد انگیزه در مسیرهایی است که از توسعه فناوری و زیرساخت های مورد نیاز برای حرکت به سوی سوخت های سبز حمایت می کند.
مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاریسازی زنجیرههای تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای زنجیرههای تامین و ایجاد طرحی برای راهاندازی کریدور سبز در مکانهای دیگر دنیا است.
Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.
برای ایجاد پایه اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند امکانسنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتیها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.
مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاریسازی زنجیرههای تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای زنجیرههای تامین و ایجاد طرحی برای راهاندازی کریدور سبز در مکانهای دیگر دنیا است.
Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.
برای ایجاد پایه اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند امکانسنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتیها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اروپا
اخبار روز
-
اسکله نفتی و مخازن مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین بوشهر احداث میشود
-
بازدید معاون سازمان محیط زیست از روند احداث زیرساخت اراضی 329 هکتاری بندر امام(ره)
-
از زنجیره ارزش تا امنیت صید و صادرات آبزیان
-
برگزاری دوره آموزشی تخصصی مقابله با تهدیدات الکترونیک و ریز پرندهها در بندر امیرآباد
-
امداد رسانی پزشکی به خدمه کشتی تجاری در بندر فریدونکنار
-
تأکید رئیس سازمان شیلات ایران بر توسعه، آموزش و بازارمحوری
-
بازنگری و توسعه باشگاه مسافران وفادار، اقدامی در جهت خلق ارزش و رضایت مشتری
-
نشست صمیمی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با جمعی از بازنشستگان
-
همافزایی آموزشی انجمن کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ایران
-
متعادلسازی تعرفهها برای جذب بارهای بیشتر به سمت ریل
-
حضور هنرمندان در شهرهای جدید هویت بخش این شهرهاست
-
نودمین نشست هیات مقررات زدایی به ریاست دکتر مدنی زاده برگزار شد
-
امضای تفاهمنامه تأمین مسکن سینماگران بین وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی
-
حمایت راهبر دانش از چهارمین رویداد ملی فناوری و کارآفرینی دریایی
-
ظرفیت بالای گردشگری جزیره قشم نیازمند توجه ویژه است
-
نشست هماهنگی و هماندیشی مدیران گمرک و بازرگانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد
-
خطوط مستقیم کشتیرانی میان بنادر ایران و پاکستان راهاندازی میشود
-
عزم ایران و پاکستان برای توسعه شهرکهای صنعتی و مناطق آزاد مشترک
-
تأکید بر سیر منظم قطار برنامهای اکو در مسیر اسلامآباد- تهران-استانبول
-
نصب و جانمایی سازههای زیستگاه مصنوعی لابستر در خلیج چابهار