تاریخ انتشار:1401/1/16

همکاری ۵ بندر اروپایی برای راه اندازی کریدور سبز
اقتصاد سرامد - ۵ بندر اروپایی در راستای تحقق حمل و نقل دریایی بدون کربن، در طرح راه اندازی یک کریدور سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک مشارکت میکنند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پنج بندر اروپای شمالی اعلام کرده اند که با همکاری مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller به دنبال ایجاد یک کریدور سبز در بخش شمال اروپا و حوزه بالتیک برای تحقق حمل و نقل بدون کربن هستند. این طرح که در نوامبر ۲۰۲۱ ارائه شد، به دنبال همکاری بین بنادر و خطوط کشتیرانی برای ایجاد انگیزه در مسیرهایی است که از توسعه فناوری و زیرساخت های مورد نیاز برای حرکت به سوی سوخت های سبز حمایت می کند.
مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاریسازی زنجیرههای تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای زنجیرههای تامین و ایجاد طرحی برای راهاندازی کریدور سبز در مکانهای دیگر دنیا است.
Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.
برای ایجاد پایه اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند امکانسنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتیها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.
مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاریسازی زنجیرههای تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای زنجیرههای تامین و ایجاد طرحی برای راهاندازی کریدور سبز در مکانهای دیگر دنیا است.
Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.
برای ایجاد پایه اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند امکانسنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتیها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اروپا
اخبار روز
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود
-
تقدیر فرمانده سپاه از مرکز وکلا
-
سفر؛ آزمونی برای مسئولیت و آگاهی
-
رُمان نویسنده هرمزگانی به چاپ سوم رسید/ «آن تابستان»؛ سوژه مردمپسند ناب اقلیمی برای سینما
-
سرمایهگذاری در پروژههای شهری پیشرفت کرده، اما برخی چالشها باقی است
-
گام جدیددرنگهداشت محلات۲۷گانه منطقه یک باشروع بهار قرآن و طبیعت
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد
-
امروز باید تکلیف خود را نسبت به نگاه امنیتی حاکم بر فضای دیتا روشن کنیم
-
بازدید میدانی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منظور بررسی عملکرد واحدهای مختلف بندر پتروشیمی ماهشهر