تاریخ انتشار:1401/1/16
همکاری ۵ بندر اروپایی برای راه اندازی کریدور سبز
اقتصاد سرامد - ۵ بندر اروپایی در راستای تحقق حمل و نقل دریایی بدون کربن، در طرح راه اندازی یک کریدور سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک مشارکت میکنند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پنج بندر اروپای شمالی اعلام کرده اند که با همکاری مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller به دنبال ایجاد یک کریدور سبز در بخش شمال اروپا و حوزه بالتیک برای تحقق حمل و نقل بدون کربن هستند. این طرح که در نوامبر ۲۰۲۱ ارائه شد، به دنبال همکاری بین بنادر و خطوط کشتیرانی برای ایجاد انگیزه در مسیرهایی است که از توسعه فناوری و زیرساخت های مورد نیاز برای حرکت به سوی سوخت های سبز حمایت می کند.
مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاریسازی زنجیرههای تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای زنجیرههای تامین و ایجاد طرحی برای راهاندازی کریدور سبز در مکانهای دیگر دنیا است.
Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.
برای ایجاد پایه اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند امکانسنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتیها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.
مرکز Mærsk Mc-Kinney Møller در این خصوص گفت: این طرح بلندپروازانه را با همکاری مقامات بندری گدنیا، هامبورگ، روئن، روتردام و تالین آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه، تجاریسازی زنجیرههای تامین سوخت های جایگزین و ارائه یک نقشه راه برای زنجیرههای تامین و ایجاد طرحی برای راهاندازی کریدور سبز در مکانهای دیگر دنیا است.
Bo Cerup-Simonsen، مدیر عامل این مرکز گفت: این پروژه یک گام حیاتی در جهت سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت دریانوردی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بوده و می تواند به عنوان مرجع برای توسعه مدل های تجاری جدید مورد استفاده قرار گیرد؛ امیدواریم این پروژه همچنین به تسهیل پیاده سازی استانداردهای دریایی در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی دریانوردی کمک کند.
برای ایجاد پایه اولیه شبکه کریدور سبز اروپایی، شرکای این پروژه قصد دارند امکانسنجی را با شناسایی مسیرهای بالقوه، انواع کشتیها و سوخت های جایگزین برای ایجاد کریدورهای سبز در منطقه انجام دهند. پس از تکمیل فاز اول و انجام اقدامات فنی، نظارتی و تجاری مسیرهای انتخاب شده، راه اندازی کریدورهای سبز در شمال اروپا و دریای بالتیک ارزیابی خواهد شد.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اروپا
اخبار روز
-
ریشه عقبماندگی ایران در حملونقل ریلی
-
جامعه دریایی ایران تشنه ایجاد گفتمان ملی
-
پیامدهای راهبردی افزایش تنش در دریای کارائیب
-
منابع آبی تهران غرق در بحران
-
ترسیم آینده اقتصاد شیلات ایران در قشم
-
خیز بلند سازمان بنادر برای توسعه ترانزیت دریایی با روسیه
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
-
سوخت آینده از آفریقا میآید!
-
گرانی بلیت هواپیما در سایه سیاستهای ارزی
-
بازی دوگانه چین با کشتیرانی جهان
