تاریخ انتشار:1401/1/17
افزایش ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر

افزایش ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر

اقتصاد سرامد- سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، بندر بوشهر در مجاورت کشور‌های حاشیه خلیج فارس باداشتن ظرفیت‌های بسیار در صادرات و واردات، یکی از بنادر مهم کشور و مرکز اقتصادی به شمار می‌رود.
 
به گفته سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ با وجود تشدید تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.
 
محمد شکیبی نسب افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۱ درصد و در بخش کانتینری ۱۰ درصد افزایش داشت.
 
وی با اشاره به اینکه بندر بوشهر دومین بندر کانتینری کشور است، گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی از این بندر شامل  مصالح ساختمانی و مواد معدنی بود که به کشور‌های کویت و قطر صادر شد.
 
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر عنوان کرد: ۸۵ درصد صادرات بندر بوشهر به کشور‌های کویت و قطر بوده است.
 
وی با بیان اینکه بندر بوشهر با تمام ظرفیت در دریافت و توزیع کالا‌های اساسی فعال است، اظهار کرد: برنج، لوازام خانگی، منسوجات فلزی، ماشین آلات و مواد خوراکی از جمله کالا‌های وارداتی به این بندر هستند.
 
شکیبی نسب خاطرنشان کرد: بندر بوشهر به دلیل اینکه در محدوده فعلی با محدودیت اراضی مواجه است، طرح توسعه بندر را در مجتمع بندری نگین دنبال می‌کنیم.
 
 وی اظهار امیدواری کرد امسال با اجرای طرح‌هایی مانند جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین و تکمیل تاسیسات زیر بنایی، بستر بهتری برای رونق اقتصادی در دومین بندر کانتینری کشور فراهم شود.
 
هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهرسالانه ۸ میلیون تن است.
 
 

برچسب ها : اقتصاد دریایی بوشهر بنادر

اخبار روز
ضمیمه