تاریخ انتشار:1401/1/20
بازگشت دریانورداران ناوگروه ۸۰ نداجا به بندر کنارک پس از ۶۰ روز

بازگشت دریانورداران ناوگروه ۸۰ نداجا به بندر کنارک پس از ۶۰ روز

اقتصاد سرامد ـ پس از دو ماه ماموریت دریانوردی، دریانوردان ناوگروه ۸۰ نداجا و ناوهای شرکت کننده در رزمایش آیونز ۲۰۲۲ با پهلوگیری ناوها در بندر کنارک به میهن اسلامی بازگشتند.

به گزارش اقتصاد سرآمد، امروز مراسم استقبال از ناوگروه 80 نداجا و ناوهای شرکت کننده در رزمایش مرکب آیونز 2022 به میزبانی کشور فرانسه ، با پهلوگیری در اسکله ایران بندر کنارک برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همرزمان ما توانستند با آموزش‌های بالای خود در کنار سایر کشورهای شرکت‌کننده در آیونز با حضور چشمگیر از نظر کمیت و کیفیت تجهیزاتی و نفراتی در این هماورد شرکت کنند و پرچم ملی مذهبی، مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به اهتزار درآورند.

ماموریت دریایی ناوگروه 80 نداجا و ناوهای شرکت کننده در رزمایش آیونز متشکل از ناوشکن تماماً ایرانی دنا و ناوهای پشتیبانی بندرعباس و تنب بود.

ماموریت دریایی ناوگروه 80، در نیمه بهمن ماه سال 1400 اغاز و با نزدیک به 70 روز دریانوردی و پیمودن هزاران مایل دریایی مسافت و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و اسکورت و همراهی کشتی های تجاری در شریان تجارت جهان در آب‌های آزاد و همچنین شرکت در رزمایش آیونز 2022 به میزبانی کشور فرانسه در اقیانوس هند، در تاریخ 19 فروردین 1401 در اسکله ایران در منطقه سوم دریایی کنارک پهلو گرفت. 

برچسب ها : اقتصاد دریا دریانوردی بنادر

اخبار روز
ضمیمه