تاریخ انتشار:1401/1/23
موضوع اقتصاد دریا محور مورد توجه جدی قرار گیرد

موضوع اقتصاد دریا محور مورد توجه جدی قرار گیرد

اقتصاد سرامد - استاندار سیستان ‌وبلوچستان گفت: ۸۰درصد ماهی شیلاتی کشور در سواحل سیستان و بلوچستان تولید می‌شود و این استان به لحاظ ظرفیت ویژه شیلاتی و آبزی پروری با هیچ یک از استان‌های کشور قابل مقایسه نیست.

به گزارش اقتصاد سرآمد، حسین مدرس خیابانی با سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ‌سرپرست سازمان شیلات ایران در محل این سازمان دیدار ‌و در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور به استان از قبیل توسعه اسکله‌های صیادی کنارک، بریس، رمین و پسابندر گفتگو کرد.

وی همچنین بر تعیین تکلیف اعطای پروانه به لنج‌های صیادی و کارخانجات شناورسازی باهدف صادرات شناورها و جایگزینی آنها تاکید کرد.

رییس شورای برنامه ریزی وتوسعه سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید به منظور تسریع در فرایند توسعه اسکله‌های صیادی و بنادر شیلاتی استان، اعتبارات این بخش از سازمان شیلات ایران به اداره‌کل شیلات استان انتقال یابد تا روند توسعه این اسکله‌ها با کمک اعتبارات استانی و اعتبارات محرومیت زدایی شتاب گیرد.

حسین مدرس خیابانی بندر کنارک را بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور دانست و تصریح کرد: همانطور که در سند تحول دولت که توسط رییس جمهور ابلاغ گردیده است؛ موضوع اقتصاد دریا محور که یکی از قابلیت‌های استان به شمار می‌رود باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ‌سرپرست سازمان شیلات ایران هم در این دیدار ظرفیتهای شیلاتی استان را فوق‌العاده برشمرد و از تلاش این سازمان برای شکوفایی این بخش از ظرفیتهای استان خبر داد.

در این نشست در خصوص تعیین تکلیف اعطای پروانه به لنج‌های صیادی و تمرکز زدایی از اعتبارات توسعه اسکله‌های صیادی و بنادر شیلاتی سیستان و بلوچستان و انتقال اعتبارات به اداره‌کل شیلات استان توافق شد.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر سیستان ‌وبلوچستان

اخبار روز
ضمیمه