تاریخ انتشار:1401/1/23
تخلیه و بارگیری ۹۵ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

تخلیه و بارگیری ۹۵ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

اقتصاد سرامد - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پارسال ۹۵ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش اقتصاد سرآمد، علیرضا محمدی کرجی‌ران افزود: از این میزان، حدود ۵۶ میلیون تن کالا‌های غیرنفتی و حدود ۳۹ میلیون تن کالا‌های نفتی بود که بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: پارسال بیش از ۱۸ میلیون تن کالای نفتی از بندر شهید رجایی صادر شده است که بیش از ۲ درصد رشد داشته است.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه پارسال ۵۸ هزار و ۹۹۲ کشتی وارد بنادر هرمزگان شده است، افزود: یک میلیون و ۸۳۹ هزار TEU تخلیه و بارگیری شد که از این مقدار یک میلیون و ۷۰۸ هزار TEU از بندرشهید رجایی بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی به میزان ۵ میلیون تن، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به میزان ۵۰۰ هزار TEU و جذب سرمایه گذاری در بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال از اهداف تبیین شده امسال است.

وی با اشاره به اینکه حفظ ظرفیت بنادر مسافری ۱۰۰ درصد و ارتقاء توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم‌های عملیاتی از ۱۱ به ۱۴ درصد از دیگر اهداف امسال است، افزود: ارتقاء توان عملیاتی بندر شهیدرجایی از طریق حفظ سطح آماده‌بکاری تجهیزات استراتژیک بندری، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و ناوگان تحت پرچم از ۲۰ به ۲۲ درصد از دیگر اهداف مدنظر امسال دارد.
کرجی ران گفت: ارتقاء در زمینه‌های تجهیزات مخابراتی منصوبه در بنادر هرمزگان، سطح ایمنی بندری بنادر هرمزگان، آماده بکاری سامانه‌های کنترل تردد بندر شهیدرجایی، سطح امنیت مجتمع بندری شهیدرجایی، امنیت شبکه و بهبود زیرساخت فناوری اطلاعات بندر شهیدرجایی و حفاظت فیزیکی و امنیت دریانوردی بندر شهیدرجاییاز دیگر اهداف تعریف شده است.

وی افزود: ارتقاء اهداف اختصاصی بندری و دریایی شامل؛ مدیریت و نظارت بر سواحل بندر شهیدرجایی، توسعه دولت الکترونیک در بندر شهیدرجایی، ایجاد و توسعه و بهبود شبکه بندرشهیدرجایی، رشد متوسط سالیانه بهر‌ه‌وری کل عوامل تولید در بندر شهیدرجایی و کسب درآمد در بندر شهیدرجایی به میزان ۸۷ هزار میلیارد ریال است.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر تجارت

اخبار روز
ضمیمه