تاریخ انتشار:1401/1/26
سونامی در بزرگترین بندر صیادی کشور
اقتصاد سرامد - بر اثر بالا آمدن آب دریا در بندر دیر تعدادی از قایقهای صیادی غرق شدند و به تعداد زیادی از شناورها نیز خسارت وارد شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، از یونس باربرز گفت: صبح امروز براثر بالا آمدن آب دریا به دلیل مد شدید (تغیاله) خساراتی به شناورهای مستقر در اسکله شهرداری و ادوات صیادی آنها وارد و تعدادی از قایقهای صیادی غرق شدند.
فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، افزود: با حضور مسئولین و تلاش نیروهای مردمی و امدادی قایقها از آب بیرون کشیده شده است.
وی درباره میزان خسارت این حادثه، عنوان کرد: کارشناسان در حال پیگیری دقیق میزان خسارت وارده به شناورها هستند تا حقی از صیادان ضایع نشود.
باربرز درباره دغدغه صیادان در خصوص نبود اسکله مناسب برای پهلوگیری قایقهای صیادی، گفت: در ماههای گذشته از راههای مختلف پیگیریهای زیادی انجام گرفته و شاهد حضور مسئولین کشوری و استانی و بازدید از وضعیت استقرار قایقهای صیادی و مشکلات صیادان بودهایم.
وی با تاکید بر اینکه ساخت اسکله مناسب حق صیادان شهر دیر است، افزود: با توجه به اینکه بندر دیر بزرگترین بندر صیادی کشور است باید اسکلههای متعدد داشته باشد و امیدواریم در دولت سیزدهم به همت دولتمردان این خواسته صیادان عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: تاکنون از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات و مبادی ذیربط پیگیر حل این مشکل صیادان بودهایم و باز هم تلاش میکنیم.
بندر صیادی دیر که به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور شناخته میشود، با وجود اینکه جمعیت زیادی از آن روزی خود را از دریا ارتزاق میکنند اما در زمینه زیرساختها بویژه اسکله صیادی با مشکلات متعددی رو به رو است.
این معضل باعث شده تا در سالهای گذشته نیز شاهد حوادث این چنینی در این بندر باشیم که پدیده سیش در سال ۹۵ و وارد آمدن خسارات جدی به شناورهای صیادی یکی از نمونههای آن است و انتظار است مسئولین تدبیری در این زمینه بیاندیشند.
فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، افزود: با حضور مسئولین و تلاش نیروهای مردمی و امدادی قایقها از آب بیرون کشیده شده است.
وی درباره میزان خسارت این حادثه، عنوان کرد: کارشناسان در حال پیگیری دقیق میزان خسارت وارده به شناورها هستند تا حقی از صیادان ضایع نشود.
باربرز درباره دغدغه صیادان در خصوص نبود اسکله مناسب برای پهلوگیری قایقهای صیادی، گفت: در ماههای گذشته از راههای مختلف پیگیریهای زیادی انجام گرفته و شاهد حضور مسئولین کشوری و استانی و بازدید از وضعیت استقرار قایقهای صیادی و مشکلات صیادان بودهایم.
وی با تاکید بر اینکه ساخت اسکله مناسب حق صیادان شهر دیر است، افزود: با توجه به اینکه بندر دیر بزرگترین بندر صیادی کشور است باید اسکلههای متعدد داشته باشد و امیدواریم در دولت سیزدهم به همت دولتمردان این خواسته صیادان عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: تاکنون از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات و مبادی ذیربط پیگیر حل این مشکل صیادان بودهایم و باز هم تلاش میکنیم.
بندر صیادی دیر که به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور شناخته میشود، با وجود اینکه جمعیت زیادی از آن روزی خود را از دریا ارتزاق میکنند اما در زمینه زیرساختها بویژه اسکله صیادی با مشکلات متعددی رو به رو است.
این معضل باعث شده تا در سالهای گذشته نیز شاهد حوادث این چنینی در این بندر باشیم که پدیده سیش در سال ۹۵ و وارد آمدن خسارات جدی به شناورهای صیادی یکی از نمونههای آن است و انتظار است مسئولین تدبیری در این زمینه بیاندیشند.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر سونامی
اخبار روز
-
تغییر نسل و نگاه در مناطق آزاد
-
واگذاری بنادر ماهیگیری؛ گامی مؤثر در چابکسازی دولت و توسعه مشارکت مردمی
-
رهاسازی یک میلیون بچهمیگو در دریای عمان پس از ۸ سال وقفه
-
ریشه عقبماندگی ایران در حملونقل ریلی
-
جامعه دریایی ایران تشنه ایجاد گفتمان ملی
-
پیامدهای راهبردی افزایش تنش در دریای کارائیب
-
منابع آبی تهران غرق در بحران
-
ترسیم آینده اقتصاد شیلات ایران در قشم
-
خیز بلند سازمان بنادر برای توسعه ترانزیت دریایی با روسیه
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
